söndag, november 05, 2006

epilog sverige.

det här blir det sista jag skriver från sverige för ett tag nu. så enjoy.

Musik;

Favoritmusikgenre? singer/songwriter & annat soft. bara det inte år hårt.
Om du fick träffa en artist, vem skulle det vara? pete doherty, när han är clean, så kan vi disskutera poesi.
Bästa konsert? moneybrother, lars winnerbäck - arvika 05, the cardigans, babyshambles, ane brun - hultsfred 06, lars winnerbäck - västervik 06, anna ternheim, norrköping 06.
Första skiva? som jag köpt eller vad? eh, britney spears - baby one more time. oh pinsamt
Senaste skivköpet? senaste nerladdae, billie the vision & the dancers - the world acording to pablo
Nästa skivköp? babyshamles kommande EP, förmodligen
Bästa skiva? just nu anna ternheim separation road + separation road naked version, the cardigans - long gone before daylight
Mest överskattade artist? snoop dog. bläe.
Vad finns i din skivsamling? som sagt mycket singer/songwriter och annan soft musik.
Vad är det sämsta du vet inom musik? seg hiphop, metall, hårdrock, opera etc.
Vilket instrument kan/skulle du vilja kunna spela? har kunnat spela piano, riktigt bra faktiskt. men inte längre. skulle vilja lära mig gitarr. det är najs.

Mode;

Favoritdesigner? chloé, marc jacobs, carin wester, acne & mycket annat som jag inte har råd med.
Favoritmärke? se ovan.
Favoritplagg? klänningar
Drömoutfit? marc jacobs från top till tå. med en chanel 2.55 XL bag.
Vilket plagg skulle du aldrig ta på dig? byxor med hög midja
Vad blir du inspirerad av? folk på stan, tidningar, celebs
Favoritfärg? svart & lite rött.
Bäst klädda i världen? i världen? oj. det har jag ingen aning om. antagligen ingen jag träffat.
Favoritaffär? h&m. always
Favoritklädstil? favoritklädstil? hm. kirsten dunst och mary-kate olsen klär sig schysst.

Media;

Bästa tidning? svenska elle & svenska glamour.
Bästa tv-serien? scrubs, the l word, sex and the city, oc.
Bästa tv-program? top model, project runway.
Roligaste tv-program? scrubs? eller jag vet inte. jag kollar aldrig på tv nuförtiden.
Bio eller hyrfilm? hyrfilm.

Övrigt;

Favoriträtt? potatisgratäng
Vilka länder har du besökt? hm, let me think - ryssland, spanien (typ alla småöar a la kanarie, känns det som) , malta, egypten, portugal, england, frankrike, grekland, och antagligen något mer land som jag har glömt. och imorgon även usa.
Vilka skulle du vilja besöka? australien, japan, italien och frankrike om och om igen.
Vad gör du helst på fritiden? sover, ungås med vänner, sitter på ett fik, hänger framför msn.


Bloggar;

Favoritbloggar? se till höger.
Vad ska en blogg ha för att du ska gilla den? det där lilla extra, som bloggarna till höger har.
Varför började du själv blogga? jag föll väl för grupptrycket antar jag.
Vilka utmanar du? ingen. eller ni som vill. välj själva.

listan snodde jag härifrån.

och angående imorgon. jag flyger från arlanda 13.20 och är framme i new york 18.20 new yorkisk tid. alltså runt kl 00.20 här i sverige. lång resa liksom. men det är lugnt. jag har laddat ipoden. från måndag kväll till fredag morgon kommer jag att vara på en au pair skola på long island. där finns det datorer. och på mitt papper här så står det att på tisdag, under lunchen så kommer interneten vara tillgänglig. alltså någon gång på tisdag kväll, här i sverige. så jag räknar med att kunna skriva en liten note då. eller kanske redan imorgon kväll. datorerna är öppna till och med kl 22. och jag borde komma fram till skolan senast kl 20, typ. well, we'll see. jag vet inte alls vad jag förväntas att göra där på kvällen. och på torsdag har vi vår NYC dag, inkl ledig tid. då ska jag springa till marc jacobs och köpa mitt päron. och på fredag kommer familjen och hämtar mig. ooh. spännande.

och nu ska jag duscha en sista gång i mitt svenska badrum och riva lite tidningsutklipp från favorittidningarna. sedan är jag klarpackad. så ciao sverige. vi syns om ett år eller så.

love stasia

3 kommentarer:

Le Cat sa...

OC är livet. följer du säsong 3 nu eller 4? du måste ju i vilket fall börja följa säsong 4. går på torsdagar kl 8 lr 9 där borta.. men det har du nog redan checkat!! have a a safe flight och försök uppdatera så ofta du kan. ahh. snor med mig din lista för jag har inget att göra förutom att se en kass serie med pamela andersson (nej inte tv1000 utan kanal6).

sleep tight!!!

Maria sa...

åh du får ha så kul! hoppas du kan skriva ganska ofta för jag kommer sakna dina inlägg.
se till att ha jättekul nu :)

stasia sa...

maria; ohja. jag kommer skriva så ofta jag kan. jag o min blogg är tighta! :) kul att du gillar mina inlägg. jag gillar dina :)