torsdag, november 02, 2006

usa.

detta är ännu ett icke fashionabelt inlägg på min blogg. där det blir mindre och mindre fashion och mer och mer babbel från min sida. ni får ursäkta mig. men allt detta usa slår omkull mig liksom.

jag pratade hursomhelst nyss med min familjs nuvarande au pair. en rysk tjej. hon var väldigt trevlig. och verkade cool. hon kommer tydligen att stanna i usa. så hon sa att hon skulle visa mig allt och berätta allt allt allt. och att på lördagen (alltså dagen efter att jag har kommit till familjen, lördagen den 11/11) kunde hon och jag ta en dag och bara hitta på massa saker. hon kunde köra mig och visa mig olika platser som kan vara bra att känna till. och pumpa mig på info. familjen har ju sabbat då. så då får vi bilen. yeah. hon sa också att "the basement" som renoveras där jag kommer ha mitt rum och badrum byggs. alltså inte renoveras utan det byggs, nytt. det är lite najs. jag kommer tydligen ha egen ingång (?) och typ som en egen mini lägenhet, som hon sa. hon varr dock inte säker på om det skulle hinna bli klart på en vecka. men det lät hursomhelst bra.

jag tror allt kommer gå fint.

jag packar nu föresten. först den stora gröna väskan. som inte ska öppnas först jag kommit till familjen. och sedan den mindre röda som ska vara packad med saker/kläder etc som jag kan tänkas behöva under de första 4 dagarna i new yoerk, på au pair skolan. så typ neccesär, kläder - allt everyday use. och sedan så klart allt annat som inte får plats i den gröna resväskan. ni fattar. och typ att det går bra för mig. jag tror packningen går smidigare än jag trott! det är fint.

jag har en korg med foton som jag ska ha med mig. som jag först måste rensa. annars väger de 731646325 kg.
och massa skivor som jag måste lägga in i datorn.
och smycken. jag måste rensa och välja ut vilka smycken jag ska ta med mig. jag känner mig otillräcklig.

och jag måste välja vilka väskor som ska få stanna hemm !!! jag typ dör. förstår ni min ångest?
men annars går allting bra.

men nu ska jag duscha.
sova
och imorgon ska jag till norrköping.

träffa alla & gå på anna ternheim konsert. och sova hos agnes. fast hon är i paris. det känns lite konstigt.
sedan tillbaka hem. packa och på lördag är det adjö partaj. vin och vänner.

nu vet ni nyfikna vad som är på g och vad som händer.

godnatt.

3 kommentarer:

Le Cat sa...

haha. jag var full! vart en visit på otten igår. det var väll max 120st där.

Anonym sa...

ååh, vad kul för dig! Jag önskar dig lycka till och en trevlig resa! Jag hoppas att du får tid att rapportera lite :)

Anonym sa...

Skulle också ha lite svårt att packa ner halva livet i en resväska! Men det går ju skitbra, lycka till!