söndag, november 26, 2006

jordgubbe.

inne i nyc idag sprang jag på denna jordgubbe, och den liksom skrek efter mig.
dock ska den lilla bling bling stenen bort. bling bling är inte riktigt my thing.




sedan drack jag islatte på fancy version av starbucks, inne i en fancy galleria. på 5th av. mellan 56 - 57 th street.
det var julpynt och fint. och bakom rulltrappan fanns ett stort upplyst vattenfall längs väggen. fancy som sagt.




sedan gick jag till applestore, också på 5th av. på 58th street. och blev precis som många andra imponerad av deras ingång. där köpte jag en väggladdare till min ipod. på vägen tillbaka till grand central station gick jag förbi alla fancy butiker; LV, gucci, burberry, prada, chanel, YSL - ja, ni förstår. inne på LV konstaterade jag att speedyn i sverige är billigare. och i de andra butikerna konstaterade jag bara att jag är fattig. ungefär. sedan åkte jag hem för att jag var hungrig. och för att jag hade ont i fötterna. hemma såg jag på titanic, och jag blev kär i den filmen på nytt. minns ni att man för ett antal många år sedan tyckte att leo d var het? det var tider det.

puss stacy.

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh vilket underbart halsband verkligen! :)

stasia sa...

maria: ja, visst ar det :)