lördag, november 18, 2006

burt's bees.

vet ni om att priserna har ar helt galna? eller kanske ska jag snarare saga att priserna i sverige ar helt galet hoga? burt's bees essential body kit kostar 249 kr pa eleven.se , har i usa far man det for 12.99 $, vilket ar cirka 95 kronor. 95 kronor! ser ni? helt galet! det ar 155 kr mer. for exakt samma saker. well, jag vet import. but still, 95 kronor mot 249 kronor. galet!

det jag i alla fall skulle beratta var att jag sprang pa en hel stallning med burt's bees produkter idag. i en vanlig cvs store. gissa om jag blev glad. jag ar ungefar burt's bees storsta fan. sa jag plockade med mig en burt's bees tips n' toes hand & feet kit. det ar praktiskt taget samma sak som essential body kit, forutom att istallet for 2 bodylotions sa far jag en fotfil och en burt's bees peppermint foot lotion. och att jag far ett burt's bees honey lip balm. vilket jag tankte kunde vara kul att testa. eftersom jag redan har det vanliga. och sa att antligen far jag testa burt's bees coconut foot creme som jag har varit sa nyfiken pa. jag far praktiskt taget testa alla produkterna. och sedan ska jag kopa in de i dess stora forpackningar. sa mycket billigare an i sverige. jag kan inte fatta att jag i sverige gav 69 kr for att lypsyl. som jag har far for 2.69 $, alltsa cirka 19 kronor. det at fanene inte klokt. sa darfor firade jag priserna genom att ocksa lata en beeswax lip balm pa platburk ocksa fa folja med. och ja, jag ar besatt at lip balms. och det basta av allt ar ju att detta ar ett prova pa kit, sa alla forpackningar ar sma och sota. och riktigt fina. sagolikt fina. och att de ligger i en liten neccessar. jag blir sa kar bara av titta pa de. stasia loves.

recension kommer - om nagon ar intresserad ... och faktiskt planerar att handla pa hej-kom-och-rana-mig-eleven.se

ps. imorgon ar det new york och marc jacobs som galler. och! min kamera fungerar igen. eller nja. den fungerar cirka 20 sekunder i taget. sa nagra kort kan jag ta. jag tankte kanske ta kort pa huset och visa er. ni som ar nyfikna.

puss stacy.

2 kommentarer:

Le Cat sa...

kort på hus + omgivningar + new york + på dig önskas snarast! massor med foton.hoppas du mår bra, kan dock inte tänka mig annat.

stasia sa...

le cat: haha. okeydokey! ska se vad min kamera kan fixa :)