lördag, november 11, 2006

phones.

... jag maste ha akt pa riktig otur nar det kommer till elektronik. forst min kamera som lagger av. och nu verkar aven min mobil ocksa bli knas. batteriet ar riktigt daligt. eller har blivit nu de senaste dagarna. it's wierd. andra dagen i skolan dog den. jag tankte att det kanske var for att jag pratade ganska lange med tina pa flygplatsen. sa jag laddade den over natten ... och anvande den till ingen annat an att ha som ringklocka pa morgonen. men anda dog den knappt 2 dagar senare. helt carzy. den brukar kunna leva upp till en vecka om man inte anvander den. och nu dog den hos familjen sedan att att jag laddat den i torsdagaskvall och den dog i fredagskvall. hur kan ett bateri blir daligt sa plotsligt?

i somras funderade jag pa att kopa en ny telefon. nar jag hade lon och var rik, vill saga. da overvagde jag den har motorolan. jag gillar tanken med att den ar sa platt. och svart. me like black, you know. nu har det sakert kommit massvis med andra snygga phones, jag har inte riktigt hallit mig uppdaterad. dock ar jag lite on pa telefonen till hoger har. blackberry 7290. jag gillar tanken med komplett tangentbord. ett tryck pa varje knapp. eftersom jag vet hur irriterad jag blir nar man har brattom och ska skriva sms. och manga bokstaver ligger pa samma knapp. och hur crazy jag blir nar det gar langsamt, sa att jag trycker alldeles for fort. och sa blir allt fel och sa far man borja om. ni vet?

dessutom, forutom att bateriet pa min mobil nu verkar ha dott sa ar kameran vattenskadad. sedan den fick bada pa forra valborg. jag tror inte att den gillade det. sa darfor blir kortem alldeles randiga. useless.

... jag har fatt en mobil av familjen. en motorola nagonting. som jag ska anvanda. sherri, josh och jag delar pa 1000 minuter/month. och sa lange jag inte overstuger de sa behover jag inte betala nagonting. that's nice. men det kan anda vara trevligt att ha en egen mobil .. och kunna sms till sverige (och med tiden aven till folk inom usa. nar jag lar kanna nagon vill saga) men framst for att sms's till sverige. for utlands sms ingar inte i deras kontrakt. sa jag kommer att fa betala det hur eller hur. och da kan jag lika garna ha en egen mobil. det hade den forra au pairen. om jag bara smsar behover det inte bli dyrt.

sa sakta men sakert borjar min jakt pa en mobil. tips nagon? garna uppfallbar. och svart. och garna samsung, sa slipper jag lara mig var mellanslag och var punkt ligger pa nytt. sa tipsa mig. om alla slags mobiler.

nu ska jag se om pojkarna har somnat och om bebisarna fortfarande sover. ciao.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker denna är söt och lixom..enkel..finns ju både i rosa o svart: http://www.samsung.com/se/products/mobil/mobiltelefon/sgh_x650.asp

stasia sa...

antifashion; ja. den ar fin. svart som sagt ;)