lördag, december 02, 2006

urbanurbanurban.

den här lampan är ungefär det finaste jag sett. och liksom verkligen verkligen som gjord för mig. titta bara.



och faktiskt så är det lite dåligt med små lampor här i huset. ingen har sängbordslampor. and i need one.
så hela tiden måste man stiga upp ur sängen och släcka och tända. och aldrig finns det bra ljus för att läsa i. jobbigt.
så till mitt nya rum vill jag ha denna. tjusigt tjusigt. mitt nya rum börjar föresten bli fint. snart kan jag bo där.
och sedan måste jag åka till ikea och köpa en helkroppsspegel. det finns inte heller i huset. helkroppsspegel liksom.




och eftersom det ar juletid. och min familj inre kommer ha ett spar av jul i huset maste jag ta saken i egna hander. jag maste skaffa en fin liten gran till mitt rum. urban som alltid är att lita på har dessa fina. den första är så fulcharmig på något sätt. i like it. den andra är lite mer traditionell. och sedan måste jag köpa fina julkulor. urban har många fina, kanske lite dyra kan jag tycka. men jag kan i alla fall köpa ett par riktigt fina. och sedan hitta något billigare.

är det någon annan som har skaffat gran än?
föresten, vad är det för julkalender på tv i år? jag kom på att jag saknar det, även om jag aldrig tittar.

4 kommentarer:

Vera sa...

Vikken snygg och ascool lampa!
UO har verkligen mkt läckra saker.

Le Cat sa...

du kan se julkalenderna på svt.se! de lägger upp alla avsnitt.

Anonym sa...

det är lasse majas deketivbyrå. det handlar om två barn som vill lösa brott så då startar de en detektivbyrå, sen lyckas de övertyga polismästaren att de ska få hjälpa honom när ett inbrott har skett.. den är faktiskt ovanligt bra och spännande tycker jag. fast det kanske beror att ovanligt många kända skådespelare är med.

jag har förresten läst din blogg i flera månader. du är bra :)

stasia sa...

vera; i know!

le cat; va? är det sant! ska kolla tonight! tack.

elin; jag fattar inte det här med detektivbyrån, men kul att du gillar min blogg! :)