torsdag, december 07, 2006

the basement.

vår källare håller på och blir färdig. och jättefin. för några dagar sedan la de alla mattorna. det luktade äckligt starkt klister ända upp till mitt rum på 4 våningen. jag vaknade av det. men nu några några dagar senare luktar det gott igen och källaren är riktigt fin. allting är så ljust och fräsht. och nu gör det inget att mitt rum kommer att vara litet. för det är så fint. och ljust. och nytt. och mitt. så jag tänker stenhårt köpa den här lampan. som en liten inflyttningspresent till mitt nya rum. det kommer att bli så fint. nu funderar jag bara på var det är bäst att ställa sängen, så att jag kan få plats med nagot mer än bara sängen, byrån och sängbordet. jag vill ha en hylla. denna från ikea har jag varit förtjust i ett bra tag. jag tror till och med att färgen kan stämma ganska bra med det resterande möblemanget i rummet. jag vill dock ha den dubbel. så här. den blir charmiga i mina ögon på något sätt då. vi får se vad som händer och fötter med hyllan. var den ska få plats och så. om den får plats. för eftersom teven kommer att hänga i taket, så måste jag anpassa sängen efter det. puh. och på tal om tv. så kom den stora tvn som ska hänga i källaren. den är ungefär den största jag någonsin sätt. läcker. och den kommer att finnas precis utanför mitt rum. tillsammans med nya sköna soffor. men sittsar som man kan luta tillbaka och få fram en liten fotpall till. lyx.

så källaren är helt klart det finaste området i huset. och där bor jag. well snart i alla fall. jag tror att jag kan flytta in nästa vecka.

puss stacy

Inga kommentarer: