torsdag, december 07, 2006

food.

för ett tag sedan fick jag ett mail av en person som undrade vad man i usa åt för frukost, vad jag åt för frukost. vad jag har börjar äta mer av sedan jag kom hit. och på vilken (mat)produkt jag har blivit besviken på. jag tyckte att det var lite småkul. så nu ska det pratas lite mat. till frukost brukar jag äta;

minibagels av den nyttiga sorten, med frön och grejer. himla goda.
med cream cheese och gravad lax på. eller med hummus.
till det dricker jag kaffe kaffe kaffe, med massa mjölk. och ett glas apelsinjuice.

min familj är egentligen en cheerios familj. både barnen och föräldrarna. men jag är inte jättehej på det. jag har en kompis som har klagat på hemsk mat i hennes familj. där hennes hostmum serverar våfflor, cupcakes och pannkakor till frukost. dagligen. ush. så jag antar att jag är lyckligt lottad. och att min familj tillhör till de lite nyttigare familjerna.

något jag blivit besviken på? hm. jag är jäkligt besviken på oboyen här. inte för att jag är någon stor oboy drickare, men ibland kan det vara gott med varm choklad. speciellt på vintern. men ingen smakar bra här. vissa varmchoklader gör de på "chokladsås" eller det är den konsistensen i alla fall. det smakar apa. det smakar som nersmällt billig choklad. äckligt. sedan finns pulver också. och de två jag smakat smakar också apa. det smakar inte ens ordentlig choklad. bara blask. äckligt. blä. sedan är pepparkakorna här lite tjockare och lite (mycket) mildare i smaken. jag tycker att de ska smaka riktigt kryddigt. men här är de också lite blaskiga. sådär alltså.

vad jag har börjat äta mer av? avokado, gravad lax & hummus. haha. avokado och gravad lax åt jag hemma i sverige när jag vill lyxa till det lite. avokade, t,ex, i mammas fantastiska avokadosallad. eller vid agnes och mina bruncher. men nu äter jag det jämt jämt jämt. och förra sommaren hade jag en hummus period, jag åt hummus i mängder. men sen slutade jag. nu har jag börjat igen. den här är 6734892 gånger godare. yammi. och så dricker jag mer kaffe, jag menar hej-starbucks-i-varje-gatuhörn.

så ungefär så här ser det ut.
hoppas du fick svar på dina frågor, du som ville vara anonym =p
och om någon mer har mat-frågor eller andra frågor - fråga på. ska försöka svara så gott jag kan.

hej.

2 kommentarer:

Maria sa...

ja men starbucks har oxå världens bästa kaffe! efter att ha druckit det kunde jag inte dricka något annat kaffe på ett tag haha.

Anonym sa...

Mmm bagels med cream cheese, lax & avocado. Låter mums. Älska fräsh frukost. Mrn sötsaker är gott till frulle när man är bakis...)