torsdag, december 07, 2006

favoritemusic.

jag blev inspirerad att lista några av mina favoritlåtar. well, favoriterna för stunden är följande;

anna ternheim - nights in goodville
anna ternheim - lovers dream
anna ternheim - girl laying down
damien rice - 9 crimes
damien rice - accidental babies
regina spektor - après moi
regina spektor - samson
regina spektor - ode to divorce
the libertines - you're my waterloo
the libertines - what katie did
the libertines - breck road lover
the cardigans - communication
the cardigans - and then you kissed me
the cardigans - couldn't care less
nancy sinatra - bang bang (my baby shot me down)

som ni ser, så fastnar jag vid vissa artister, vissa låtar. ibland håller det på i en vecka. ibland flera månader. galet.
ibland har jag lite svårt att upptäcka ny musik. eftersom jag bara lyssnar på sama låt/låtar om och om igen.
så därför har jag också artister/låtar som jag har under kategorin; lyssnar in mig på. i den ingår just nu följande;

joanna newsom
isabell cambell
britta persson (ja, jag ger henne ett försök till)
elliott smith
spider
jenny lewis
nitin sawhney

kan kanske tyckas konstigt att måste kategorisera min musik. och nästintill tvinga mig själv till att börja lyssna.
men det funkar för mig. struktur är bra.

puss stacy.

Inga kommentarer: