onsdag, december 20, 2006

harvest moon.



snart slutar ett antal auktioner på harvest moon. jag ar annars inget stort fan av varken tv eller dataspel. men harvest moon och the sims ar speciella. jag och tina var helt fralsta pa harvest moon pa hogstadiet. och nu, nar jag bor i ett hus med ett playstation 2 i sa maste jag ju bara kopa det underbara spelet. det ar fruktansvart gulligt. jag kan sitta och skota om mina djur och odla morotter i timmar. dagar. so cute.

spelet gar ut pa att du som liten boy som driva en bondgard. skota om djur. odla gronsaker & all that. sedan ska du ocksa forsoka gifta dig med en girl. antagligen alskar man det eller inte. det ar lugnt och fint. man springer omkring och gor sina sma sysslor. ar med pa fester tillsammans med resten av byn & deltar i sma tavlingar. som en liten sagovarld. pretty.

after harvest moon - back to nature har det kommit ett antal spel med battre grafik and all that. men jag gillar det gamla bast. med lite halvtaskig grafik. men sott. sa om priserna inte stiger allt for mycket kan jag snart spela harvest moon pa var fina nya tv.

puss stacy.

Inga kommentarer: