måndag, december 11, 2006

nyc; newyeardress & shoes.

idag har jag varit ledig. skont. jag sov. och at frukost i lugn och ro. och sedan akte jag in till city. lampa och julgran var dagens shoppingmal. och eventuella chanukka (hur det nu stavas) presenter. det blev varken lampa eller julgran. lampan var slut. granen var ful. en julklapp blev det. till hostmum. fran bodyshop. hope she likes it.

sedan hittade jag nagon affar. typ everything-in-one-billig-affar. som hade jakligt fula saker. tantiga. men sa mitt i allt hade de en liten fashion avdelning. hurra. sa dar hittade en fin klanning i-sann-stasia-anda. svart babydoll modell. med 3 sota knappar upp till. liten puffarm och trekvartsarm. lovely. 20$ stod pa prislappen. men i kassan behovde jag bara betala 16$. lucky me. sa billigt ar det inte ens pa h&m. sedan hittade jag en h&m. jattefancy h&m. dar hittade jag the-new-year-celebration-dress. ni vet jag har pratat om att jag villha en paljettklanning. det har ar inte en paljett. men den ar lite shiny. jattesot. ska se till att fa upp en bild. jag ar sa happy liksom. hittade ocksa en valdig a la den-har-mary-kate inspirerad klanning. inte en copy, men samma tanke. med monstret i mitten. modellen och nagot glansigt tyg. jattefin. jag ville kopa den ocksa. men den var typ fel. eller natt. det gick inte att fa pa sig den. det var det-saknas-en-dragkedja-eller-knappar-i-sidorna kansla. jattewierd. tyvarr. den var sa fin.

sedan fick ocksa ett halsband fran urban folja med. jag vill lanka till det - men tydligen finns det inte langre pa hemsidan. men det ar med en duva pa. med en huvudkedja. och sedan halls sjalva duvan upp av 3 sma kedjor. ifall nagon har sett den tidigare. sa vet ni. den ar i alla fall min nu. lovely. och sedan provade jag ocksa manga fina skor. jag ar lite sugen pa nagot liknanade av den har modellen. eller nagot med en liten plata framtill. stovletter, hells, stovlar whatever. men alla klackar ar antagligen for hoga eller for smala (och for hoga). jobbigt. de har skorna fran gardenia ar ju de perfekta. perfekt klack. 7 cm. sa just darfor borde de har skorna (som jag skrev om igar) bli mina. perfekt klack, perfekt farg. speciellt skulle de bli fina med min nya new-year-klanning. snalla snalla mamma.

och sa maste jag investera i ett par party feets, precis som lina. for ungefar alla jag sag hade heels idag. sjukt snygga dessutom. jag blev inspirerad. kan de ha heels while walking in the city, then i can too. med lite smarta pa kopet of course.

och nu har jag lagom lite pengar kvar. men jag fortjande shopping efter att ha varit kreativ i helgen. eftersom nu i helgen maste jag lagga alla pengar pa chanukka presenter. eftersom den borjar den 17. och sedan fyller josh ar den 25 (tror jag) halla, ok, sa rik ar jag inte! kan inte folk fylla lite mer utspritt. typ som jag i september. och lite under varen. inte pa vintern.

nu ska jag sova.
puss

Inga kommentarer: