torsdag, december 28, 2006

broadway tomorrow.

jag har hangt framfor min pytte spegel i badrummet och i brist pa annat att gora testat olika satt att mala kajal pa. jag har ocksa testat min nya fina nyarsklanning. som jag fortfarande inte har lyckats fa ett bra kort pa. och som jag forovrigt funderar pa att inviga redan imorgon. liksom forinvigning. testa lita. pa broadway.

jag har ingen aning om vad man forvantas ha pa sig pa en broadwayshow. sherri, min hostmum, sa att det ar allt fran finklanning till jeans. folk tar pa sig det de kanner for. jag har dock fatt for mig att majoriteten klar upp sig lite. nar jag akte trang buss i city satt det massa folk bredvid mig som skulle pa nan broadwayshow. och de var valdigt fint kladda. sota tanter med fina smycken. gulliga barn. och snygga damer. sa jag bestamde mig for att tillhora den uppkladda kategorin, eller ska jag snarare saga, stilfulla, genomtankta? ja. genomtankta. sa jag kor pa en forinvigning av min nyarsklanning. svara strumpbyxor och mina gardenia skoletter. svart ar fint. hej hej. sedan blir det kajal. jag overvager att strunta i mascaran. kajalen syns liksom battre da. och det ser inte lika mycket ut. som med bade mascara och kajal. jag maste nog fa puenktera att mina kajalstreck inte ar av det tunnaste slaget. och sedan blir det red lipstick. sa svart svart svart. toppat med fint rott. till det blir det nog min svarta kuvertvaska, som jag fyndade pa tradera. eller kanske den svarta, med toffs. men jag funderar pa om inte kedjerem inte ar for mycket tillsammans med klanningen. det aterstar att se.

anledningen till att jag vill testa nyarsklanningen innan nyar ar for att den parlbroderade kanten, uppe vid ringningen/halsen, stryper mig en aning. om jag ror runt pa mig i klanningen en del,vill saga. sa jag maste checka hur pass irriterande det blir. och hur pass mycket jag maste ga runt och dra i klanningen under kvallen. eller om klanningen helt enkelt skulle driva mig galen pa en nyarsnatt, da att irritera sig pa sin klanning ar det sista man vill. ja, ni forstar.

oj. nu blev det ett valdigt langt inlagg. jag skulle ju egentligen bara beratta om att klanningen strop mig.

well. imorgon far jag traffa mamma. och fa julklappar. och lyssna pa pahntomen of the opera live. heja.
nu ska jag ga och ladda genom att lyssna pa skivan.
puss stacy.

ps. foresten. jag har bytt visningsbild, den verkar inte synas an, men nar den kommer fram, sa har jag pa mig nyarsklanningen. sa for er som undrar hur den ser ut. ni kan ju forsoka urskilja nagot dar. ni kan i alla fall se dekorationen kring halsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar din blogg jättemycket!!! Så spännande att bo i ny. min syrra gick på aupairskolan du gick på också. jag själv fick bara tre futtiga dagar i stan och då hann jag ju inte så mycket...

stasia sa...

lulun; åh, har din syster också varit au pair? var bodde hon? vad tyckte hon om hennes år? vad menar du med att du bara fick tre dagar? åkte du hem efter det ... eller var du bara på besök? ;)