lördag, december 02, 2006

saturdaynightbabysitter.


mina arbetstimar på lördagskvällen är oftast 19 - 23. ibland 24.

vilket oftast innebär att sherri och josh går ut kring 19. innan dess lägger de tvillingarna. adam och zack börjar se på film, efter det går de och lägger dig. vilket innebär att alla är i säng senast kl 21.30. men ändå måste jag sitta där till 23. eller till 24.

1) jag känner mig dum som får betalt för att sitta framför datorn/se på tv (efter att barnen lagt sig).
2) jag vill själv gå ut.
3) det är tråkigt att bara sitta.

jag längtar till våren och sommaren. då det blir ljust ute. då slutar sabbaten sent, vilket innebär att sherri och josh inte går ut på lördagskvällarna. vilket innebär att jag kommer vara ledig hela helgerna. vola. då kan jag göra roliga saker från lördag till söndag, eftersom det är mest då folk hittar på saker. istället för att åka och sitta barnvakt på kvällen. när barnen sover.

men jag ska inte klaga. jag får ju trots allt pengar för det.
nu ska jag gå och sätta på bounce summer camp 05 bandet. och peppa inför imorgon.

puss stacy.


Inga kommentarer: