lördag, december 09, 2006

ineedcaffeine.

idag har varit en lång dag. sedan kl 07 till 17 har jag lekt med 3åringar. under sabbaten. vilket innebär no tv, no music, no electronical games. eh. kreativitetskrävande. och fasiken vad jag är kreativ. 10 timmars kreativitet tar på krafterna. sedan fick de se på film. lady och luffsen. så det blev arbetsdag 07 - 21. pust. men nu är alla i säng. och den gamla au pairen är här över natten, "bara ifall att" som min hostmum sa. vilket innebär att jag är off. inte för att det direkt längre finns så mycket annat jobb att göra. så nu ska jag upp till mitt rum. hitta en bra film på någon av våra 7863409638298526 kanaler och äta ben & jerry's bananasplit. yammi. och fasiken vad jag förtjänar det. mitt kreativa centrum är utbränt. off work. imorgon är det 07 - 16/17 som gäller. sedan är det extra cash och kaffe som gäller, och sedan så långt bort från barn som möjligt. i alla fall tills på måndag. och nästa helg är jag helt ledig fredag kväll till måndag morgon. broadway, i'll come and visit you then.

well. godnatt new york. god morgon sverige.
puss stacy.

ps. föresten, idag så har jag kind of namsdag. anna. nathalie och jag brukade fira det på mellanstadiet. eftersom det var så orättvist att jag aldrig fick ha namsdag. men här så är jag ju anna. så hej, grattis mig. och grattis till alla andra annor där ute! ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Nastik!
Of course, glömde jag att du har haft namsdag igåt. Förlöt gumman. Men vi ( jag och Escolastica) gratulerar dig i allafall, GTATTIS!
Hoppas att du överlever sissta dagen med barnen utan föråldrar.
Esset frågar:Hur många barn vill du ha i framtiden?
Vi hörs senare, jag skriver mail sedan hemma.
Puss och kram från oss.
Esset och mamma