onsdag, mars 14, 2007

tyck synd om mig.

det värsta som finns är;

1. mensvärk
2. nackspärr

nummer två hade jag turen att åka på imorse. kl var 08.10 och jag skulle sträcka mig för att stänga av min väckarklocka när det plötsligt hugger till, klickar till och sedan gör det väldigt ont. aj aj aj. en väldigt dålig dag för att få nackspärr alltså. min hostmum hade en riktigt busy day. och jag skulle ha jobbat från 09 - 21.30. jamenvisst. med nackspärr vet ni. så nej. jag har tilbringat hela dagen på soffan. med en värmekude under nacken och 3 halsdukar för stöd. jag har druckit vatten, ätit tonfisk. och sedan sovit större delen av dagen. så mina tvillingar som hade ledig dag från skolan idag. fick sitta och glo på tv hela förmiddagen. för att sedan typ dö av uttråkan, eftersom amerikanska barn inte vet hur man leker själva. man måste servera upp lekarna på silverfat åt de. färdiga för användning. så de har gnällt och jag har bara grymtat lite åt de. sedan kom hostmum hem och tog de ut för att leka på bakgården. eftersom det har varit 15 plusgrader idag. jag kände mig väldigt lyckligt lottad som fick ligga kvar i min soffa alldeles svettig av alldeles för mycket värme. för att inte tala om hur underbart jag tyckte att det var att allting gjorde väldigt utan att jag knappt gjorde någonting alls. nej, nej. tyck inte synd om mig. för all del.

för lite andra updates, igår fyllde veronica 21. så vi ute och åt på cheesecake factory. som var typ grymt populärt och vi fick vänta på bord i en timme. för att sedan få vänta på maten ungefär lika länge. men det var helt klart värt det. sjukt gott, och de var inte direkt snåla med maten i portionerna. så ingen av oss kom till efterrätten, cheesecaken, som stället egentligen är känt för. well, det får bli en annan gång. kolla in deras cheesecake meny, det är helt galet. att de ens har en hel meny endast för cheesecake, galet galet.

inget annat kul händer direkt. när jag mår finare fixar jag korten från helgen i silverbay. och på lördag är det som det ser ut nu utgång. heja. annars, imorgon jobbar jag 12 - 23.30, vi får se hur det går med det. och på söndag jobbar jag också nästa hela dagen, för att 5åringen fyller år. och ska ha kalas. och sedan ska mina parents på nån fancy middag. well, bäst för min nacke att den blir bra.

nu ska jag se på topmodel och sedan på reprisen av the search for the next doll, som jag missade igår. går det i sverige? och imorgon verkar det som att det äntligen blir ett nytt avsnitt av grey's. ja ja ja. och skins.

föresten nu ligger sverige bara 5 timmar före. för vi går på sommartid.

puss stacy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men. seriöst. hur ska man kunna välja bland alla cheescakes? jag hade ju behövt ett en timma minst bara för att kunna välja.

Anonym sa...

Hej Gumman!
Hoppas att din nacke mår bättre nu, eller? Bli försiktig nu!
Du kan höra av dig när vi kan prata, synd att jag var i Linköping igår...
Krya på dig, vi hörs!!
Puss och kram Mamma

stasia sa...

ida; haha. jag är egentligen inget större fan av cheesecake. but i get your point. fast i för sig är de så fina att man måste testa.

jag skulle ha tagit nått med choklad :)

mamma; ja, nu är det bättre. idag har jag jobbat och inte legat i soffan i 10 timmar och stirrat upp i taket. det blir nog bar snart!

ring nån dag. <3