tisdag, mars 06, 2007

hair.

tidigare idag gjorde jag en konstig upptäckt. en liten dreads har by itself vuxit fam i mitt hår. allvarligt liksom. ok att jag inte kammar håret. men det är för mitt hårs eget bästa. det är redan skit. men kammar jag det så ser det som (skit)svinto. förutom luggen, när jag nu hade lugg sist. den kammar jag och fixar. den ser inte ut som svinto. men för att återgå till min upptäckt. det är alltså en dread i mitt hår. på vänstersidan. typ 6 cm ovanför örat. jag har börjat fundera på om den inte kan ha uppkommit genom att jag jämt torkar håret på samm sätt. med handuken, mest på samma ställe, där en bit ovanför öronen. där jag gnuggar runt med handduken. mest för att det ska bli lite volym. plus att jag sedan inte kammar det. för allvarligt, jag svär på att den inte var där igår. tror jag.

och en annan fin upptäckt var två hårnålar som jag hittade i håret EFTER att ha tvättat det. alltid lika trevligt med överraskningar.

och nej. jag är inte så lortig som jag låter. det är som sagt för mitt hårs eget bästa.

puss.

3 kommentarer:

Le Cat sa...

hela mitt hår vart dreads i sommras.. dra ut den med en gaffel!

stasia sa...

dra ut den med en gaffel? är du inte klok människa. haha. jag testar nog hellre något mindre smärtsamt. typ balsam!

Anonym sa...

haha :)