lördag, mars 03, 2007

den outhärligt tråkiga döden

i'm sooooo bored.
att denna fredag är så lång är helt outhärligt.
kan ingen alien kidnappa mig eller något?
jag har läst alla bloggar jag läser, och några fler 71887§19 gånger om.
jag har kollat alla andra sidor som jag jämt kollar.
jag har ominstalerat DC++ och givit photoshop ytterligare en chans. allt förgäves.
inget passar. jag har inte lust med något. inget är bra. inget är dåigt.
jag är bara så sjukt fruktansvärt hemskt uttråkad.
kan inget plötsligt hända. en jordbävning kanske? whatever.
denna långa fredag får mig att tänka konstiga långa tankar.
jag har nu funderat på om jag ska eller inte ska åka in till city imorgon i säkert 37 minuter, eller mer.
vad ska man göra i city alone?
åka till urban. handla alla fina sakerna jag skrev om. inte handla de fina sakerna jag skrev om?
köpa skor på payless?
byta mina trasiga glasses mot icke trasiga, på h&m, i soho. först hitta dit.
gå runt i central park, alone.
åka upp i empire, alone.
äta, alone
dricka vin på nån bar mitt på dagen, alone.
tänker ni samma som jag? ja, jag är en sorlig människa. i alla fall denna helg.
varför har alla andra andra planer?
varför har ni alla övergett mig?
rädda mig!
jag är säker på att man kan dö av uttråkan.
det heter den outhärligt tråkiga döden.
det är riktigt fruktansvärt att dö på det viset. believe me. i almost know.
eller så åker jag helt enkelt inte in till city.
jag stannar kvar hemma som en annan tönt och sover fram tills dess att jag ska börja jobba kl 17.
ok. jag dör nu.

rädda mig.















detta är ett rop på hjälp.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk på att du när du menar att åka in till city så är det New York city och inte Norrköping city. haha Det är new york, såklart man kan gå runt ensam. kör på det!

Anonym sa...

hej! jag gillade den blogg bättre när inte allt var centrerat. man blir förvirrad var inläggen och man måste scrolla från sida till sida för att läsa allt.
Bara ett förslag!
kram

Anonym sa...

hej!

jag kommer snart till new york som aupair. eller snart och snart. då kan vi dricka vin mitt på dagen tillsammans.

stasia sa...

michaela; jo, det är sant. men still. det finns samma saker i NYC som i norrköping city. affärer & restauranger, kafeer. that's it. det är bara i större skala i NY och mcyket mer folk man måste trängas med. :)

stasia sa...

ida; vad roligt! var och när kommer du?

ja, d ska vi klart dricka vin mitt på dan. kalas :)

Anonym sa...

ja. jag har ganska nyss skickat in min ansökan så jag vet inte när det blir. men jag hoppas jag kommer iväg så fort som möjligt. är det kul livet som aupair? ångrar du dig? är familjen bra? får man lätt vänner? är det som du hade tänkt dig? tusen frågor jag vet. förlåt.

stasia sa...

ida; är du möjligen samma ida som skrev en komentar för någon/några veckor sedan och frågade om livet som au pair. för i så fall har jag svarat på den här. det är eet ärligt svar, från min sida - inte för att skrämma upp dig :)

https://www2.blogger.com/comment.g?blogID=27683567&postID=3646222446736248881

stasia sa...

sandi; jag ska jobba på det. tack söt för att du informerar mig. jag vill inte ha en ful blogg! ;)