fredag, mars 02, 2007

i finally found you.

bla bla. ni vet jag har tjatat om behovet efter ny kamera. senast här, så sent som tidigare idag.

först var det tal om
denna casio. eftersom jag var så nöjd med min nuvarande. och kunde tänka mig en likadan fast i en förbättrad version. sedan, genom moderniteterna, hittade jag denna canon, som hade större display och verkade allmänt lovande. men nu, nu har jag hittat the one. det är en ny canon. canon digital IXUS 75. som är som en hetare version av den föregående.

1. den har 3,0 display - min nuvarande har 2,7
2. den har snygg design. jag är inne på svart. den här har svarta detaljer på framsidan och en helsvart baksida.
3. den har den
här funktionen som jag har tjatat ut folk om (le cat, det var den här jag menade)

...
och fortfarande designen är så häftig. lite svart på
framsidan. sedan silver. och sedan svart baksida. snyggt eller vad? en aning ovanligt i alla fall. så nästa vecka börjar sparandet. denna vecka måste jag få slösa. jag har slössjuka efter att ha sparat 6 veckor i rad. måste få slösa av mig lite. och nästa vecka när vi åker iväg på helg-skol-kurs blir perfekt för att börja spara, dessvidare, det finns ingen chans att åka till city för att slösa cash = spara. väldigt passande.

och nu är jag så där happy. det är som att jag redan äger den. in my dreams liksom. fast det kommer att bli på riktigt!



saken är bara den att ... den verkar så ny att jag ännu inte har lyckats hitta några prisuppgifter. hm, jag ger den högst 5000 kr. om man liksom jämför med priser på de föregående. jag hoppas på det bästa och fortsätter googla.

någon kamera/fotokunnig som har en åsikt? verkar den lovande? hiss? diss? tips?

puss stacy.
som inte längre har måste.hitta.en.ny.bra.kamera kris. lycka

update. kameran landar i affärerna mars/april. och kommer att kosta cirka 349$. ungefär 2500 kr.
vilket betyder att jag har lite försprång att spara pengar på. yippiyey.
och så här ser det ut när man håller denna baby i sin hand, framsida & baksida. jag är besatt.

1 kommentar:

Peter sa...

Köp den. Har en ixus 850 och är rent larvigt nöjd. Snabb, grymma bilder och världens bästa batteritid. Grym kamera.