onsdag, februari 28, 2007

we löve new york.

dags att bjuda på lite happeningsstunder från föregående vecka i total oordning.
picturecreds till; mig, agnes & anna.



mitt tysta & barnfria hus, en vårdag i februari.




första lördagen blev det som sagt utgång. agnes getting ready.




på plats blev bartendern sur på mig för att jag aldrig kunnde komma ihåg hans namn "i have at least 20 different names to remember, you only have my name to remember, and still you call me bartender" well "you're sober and i'm not" tycket jag då. och inte ens idag kan jag komma ihåg vad han heter det var något med gray, gay, gail? jag vetefan alltså.




agnes och louise nere i hörnet.




i look totally alcoholicbitchie. hett med coco-munstycke till ciggen i alla fall. så jäkla classy.




cupcakes från
sex and the city touren.




agnes och hennes indielook.




min poplook.




new haven line. metro north train railroad.




ooh. advanced




we eat the real american way. 12 kycklingklubbor, potatissallad, potatisklyftor/chips. 1 liter läsk & brödbullar. 18$




sista lördagen. bakis frukost/lunch/middag på chineesbuffe. 8$ - mitt nya paradis.




time square i all sin glans.




ett skyltfönster jag inte kunde låta bli att ta kort på. snyggt.




panna II - indisk restaurang. ungefär 50% av vår tid lade vi på mat. för äta bör man, annars dör man.




ok. det här är det absolut mest fruktansvärda kortet ni någonsin kommer att få se på mig. jag; ser alldeles grotesk och mordisk ut. agnes; ser livrädd ut. egentligen, ska jag; precis säga något. och agnes; antagligen drar hon upp axlarna för att hon fryser. egentligen är detta en bild att radera från allas dator. men den är så groteskt ful så jag kan inte låta bli att gilla den, på ett grotesk sett of course.




förutom regular latte så är caramell frappuccino & rainbowcookie det absolut godaste man kan få tag på på starbucks.




mest en kul grej att fota.




en dag var det polisöversvämmning on 42th street. vi fick aldrig reda på varför




panna II är heltklart min nya favorit mat-hangout. billigt, gott & alldeles magiskt fint inrett.


om jag skulle ägt en bättre kamera. skulle jag vilja bosätta mig i restauangen och ta kort där för resten av mitt liv.


suddiga bilder är min specialitet. enjoy.



italienskbuffe på timesquare.



det här kortet skulle lika gärna kunnat ha varit tagit var som helst i tokyo. agnes har helklart fattat det här med turustminen.



... fast det är inte tokyo. utan min nya favoritstore. nämligen;
m&m store. på timesquare. tadam.



eh. time-stress-square again.


phantom-of-the-opera-höga.


insider bild från majestic theater.



jag, kattis & anna, utgång på tonic i city.



agnes köpte jäkligt heta glasses på h&m. de har lite wayfarers vibbar. fast mycket mindre hypat. heta!



anna poasar i mina heta glasses, också h&m. i love h&m eller vad.


preparty & limbo i mitt kök.



jag försöker dölja mitt missnöje över tonic the club. och över att alla mina smirnoff i en puff slutade verka. och att jag plötsligt blev väldigt nyktertmedveten på en klubb som inte alls var min grej. och nån ful grabb bjuder på öl. och jag som hatar öl. i alla fall. alla kvällar kan inte vara hittar. och det som hittade mest den här kvällen var när vi slutligen stack från tonic the shit club och gick och åt istället.



att vara fyllehungrig och jäkligt frusen är inte lätt. men vi fixar det. så länge vi slipper shit tonic.



plats; sluskig pizzeria after tonic the shit club. 7th avenue 16 street.

ps. egentligen är det inget fel på tonic. gillar man 80tals music och sliskiga killar så ska man lätt dra dit.

puss stacy.

6 kommentarer:

Anonym sa...

åhh älskar cup cakes från magnolia bakery!! var själv på den touren för några år sedan och nu går jag alltid till magnolia när jag vill ha cup cakes ;)

Anonym sa...

finfina bilder!
Nu hamnade du ju på cupcakesstället bredvid marc jacobs! yeyey.
jag har en sån där mr. rabbit by the way. i rosa! hehe.
new york new york jag vill diiiit.

Anonym sa...

Skitsnyggt med munstycke till ciggen. Jag har själv letat efter ett. Hittar inget dock. :(

stasia sa...

em; ja, de är sjukligt goda! bor du i NY? tänkte eftersom du går dit när du vill ha cupcakes. från sverige är det ju en bit att gå.

sandy: yes, i did. finaly liksom. haha.

vilken fin kompis du har. väldigt omtänksam :)

nathalie; i know. jag hoppas på att agnes ska skicka ett likadant till mig. hon har tydligen hittat det på nått ställe i norrköping.

Anonym sa...

Sjukt härliga bilder! Me likey (-: Har själv ett Coco-munstycke, men nu röker jag inte mer så det används inte. Men det ser jättecoolt ut tycker jag! Finns att köpa i alla tobakbutiker för den som undrar...

stasia sa...

mimo; ja, NY är härligt :) är det sant? i tobakaffärer. ska springa in i närmaste nästa gång jag ser en. tack du. och du, smart val o sluta. go you sweetie! :D