lördag, februari 03, 2007

lördagsshopping.

idag åkte vi in till city. och som sagt, nyc betyder shopping. även om man sparar pengar.
det blev i alla fall billigt och bra. jag sparar mig för storshopping tills agnes kommer. då jäklar!
föresten så var vi inne på h&m och jag vill ta med mig hela butiken hem. så fina färger, modeller och former. i love.



de här klänningarna ville jag ta med hem i alla färger. alla alla alla. tyget var så mjukt mot kroppen.
de kostar endast 40$ men jag hade inte råd med en enda, eftersom jag .... eh ... sparar! jag hatar att spara.

sedan hände en rolig grej. inne på starbucks, på 5th, satt vi i lyxiga fötöljer och en gubbe med kamera kom in och ställde sig brevid oss och började filma.ut genom fönstret. med proffs kamera. vi chansade att på att han gjorde något reportage i new york, eftersom han innan stod och filmade mot starbucks på andra sidan gatan. men inne på starbucks såg det ut som att han filmada anna, eftersom hon satt precis vid fönstret. sedan efter ett tag, då han fortfarande filmar, kommer det fram en gubbe, tittar på kameramannen och sedan ställer sig brevid honom, och börjar knäppa kort på anna med sin kamera, och le mot henne, och peka tummen upp. sedan går han bort till sig familj och visar stolt upp korten (?!) vi kom in på någon bättre förklaring än att gubben måste ha trott att kameramannen filmade anna, och att anna måste ha varit någon slags celibritet. det var roligt.



sedan träffade vi kattis som hade varit och mött hennes nya värdfamilj (hon är i bytersituation).
och de var toppen. bättre än bäst verkade det som. så då blev vi glada, hungriga och på shoppinghumör.



så vi åt yammi brownies.
sedan gick vi till basplagg paradiset old navy. och därifrån fick jag med mig

1. svart, long (läs; perfect längd), löstsittande (läs; en storlek för stor) topp.
2. en svartvit, smalrandig (läs; randig åt rätt hål) kjol.

de sitter fin fint ihop. och när agnes kommer ska jag tillbaka dit och köpa 156487 andra toppar.



sedan gick vi förbi empire state building och insåg att - fasiken, vi är i new york. det var häftigt.
och imorgon flyttar kattis till long island, till sin nya familj. och vi kommer att sakna henne.

puss stacy.

3 kommentarer:

Fröken J sa...

What! Den där H&M-klänningen kostar 198 här hemma i Sverige ju! Jag har den i marinblått och den är faktiskt lovely :)

Anonym sa...

Gud vad mysigt och stylish det såg ut i fåtöljerna!

stasia sa...

fröken j; ja, jag misstänkte att det var dydare här, men inte att det var uppåt 90 kr dyrare. galet! lycko dig som har den :)

mimo; det var mys!