fredag, februari 02, 2007

pro-ana.


update.

ok, så att det inte blir några missförstånd. jag tyckte att komentarer till texten under känndes överflödiga. eftersom texten talar för sig själv. den säger jag är en sjuk text, med sjuka värderingar och skriven av sjuka människor. ok, so no missunderstandings.

1. If you aren't thin you aren't attractive.
2. Being thin is more important than being healthy.
3. You must buy clothes, cut your hair, take laxatives, starve yourself, do anything to make yourself look thinner.
4. Thou shall not eat without feeling guilty.
5. Thou shall not eat fattening food without punishing oneself afterwards.
6. Thou shall count calories and restrict intake accordingly.
7. What the scale says is the most important thing.
8. Losing weight is good/ gaining weight is bad.
9. You can never be too thin.
10. Being thin and not eating are signs of true will power and success.

3 kommentarer:

Anonym sa...

söta du, ta bort detta inlägg. det ger helt fel signaler och risken är att du påverkar dina läsare negativt. anorexi är ingen livsstil, det är en sjukdom, en dödlig sjukdom.

Anonym sa...

Wow, jag har också tänkt en del på Pro Ana nu ett tag. Jag har inte vågat skriva något om det då ja är rädd att någon svag själ ska gå in på den sidan och ja... fastna. Men det är så himla intressant! Det är så sjukt intressant så att det inte finns!..

By the way, läste just nedan här att du gillar färgen svart? Jag är en trogen anhängare av svart! Nu och föralltid.

stasia sa...

em; tack för din omtanke. men jag tror att du missförstod. kanske är det klarare nu?

victoria; ja, det är fashinerande hur powerfult pro ana är. helt galet! jag bara satt och gapade när jag läste det. jag tänker dock inte bry mig om någon svag själ. är det vad de vill uppnå med sitt liv, så hittar de nog till pro ana oavsett om jag skriver om det eller ej. så jag tycker att du borde skriva om du känner för det. tänk på att det finns starka själar också. som kan bli avskräckta och inse hur sjukt det äär

svart is the shit!