lördag, februari 03, 2007

fest-i-valen.

jag insåg nu att den här helgen har varit fest i valen helgen i norrköping.
och jag har så många fina minnen från de föregående åren.

2005 skrubbade jag, agnes och johannes toaletter kl 5 på morgonen. nu när jag tänker på det ler jag. då var jag sur.
någon full brud spydde på emmas vita tygskor på en drogfri festival. och emma var ledsen.
och sedan gick jag hem i mina blöta converse i snön. hem till agnes. det var kallt men fint.
och hur man var funktionär och kände sig viktigt. och den goda potatisvegansoppan som man fick i stora plastglas.
och hur vi gjorde toast med extra mycket ost till oss själva, när vi stod i matkassan. och struntade i att betala.
eller när vi bjöd snälla, panka & trött människor på toast & kaffe.
hur jag hade min första svettiga SMK uppenbarelse med massa andra danssvettiga kids.
och kontakimprovissasionsworkshoppen. när alla satt och tittade på oss.
och hur vi utan jacka gjorde snöänglar längs hela kunsgatan, medan det snöade. och vi var frusna. men lyckliga
och när vi rökte alldeles för mycket prince. jag gillar inte ens prince. men det var kul då.
och att vigo hade långt hår för att sedan raka av sig det.
och hur han 2005 predikade sXe, för att 2006 itsället röka prince med mig. dessutom var de hans.
laleh sjöng om mig och kalle, där han strök mitt hår. i soffan. och någon sa att laleh var gay.
och hur jag sedan blev kär i lalehs magi, då, då hon i princip var okänd.
och hur husser sedan spräckte fest i valen valen i två delar. när han skulle ta ner den.
och hur vi tog ner papperstjärnor från lokalen klockan 3 på morgonen. när alla andra smet ifrån.
vi dansade till knark.dj.musik och såg antagligen ganska juknie ut. men vi hade kul.
och agnes modellade i gasbinda till ett sluta-röka-band från femtiotalet, som jag aldrig fick tag på.
och hur man träffade crazy folk. som kom att betyda och betyda mindre.
och hur det ena ledde till det andra och hur det hela sedan slutade. oförutsägbart.

jag blir så nostalgisk att jag vill springa hela vägen till kulturkammaren och bara knacka på där.
kanske röka en prince.
kanske träffa någon jag känner.
eller bara titta på hur de sista funktionärerna trötta går hem i snön.
och kanske röka en prince till.
och sedan lyssna på damien rice medan jag går hem till agnes.
för att där äta mitt.i.natten.frukost.på.hennes.rum
för att sedan somna till the tiny, knappt en låt in på skivan.
det skulle jag mest av allt vilja just nu.



puss stacy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh, Anastasia vilken tur att du inte var här i år...då hade du varit så sur så sur! men det var fina tröjor iaf. snart ses vi =)

Anonym sa...

kommer du från norrköping eller brukar du bara gå på fest-i-valen där? sorry om texten förtäljer det men jag hann bara läsa typ första orden :)

Anonym sa...

Men heergud den där bilden hade jag glömt, lol. men jag håller med det var grömt kul :)