lördag, februari 10, 2007

like we didn't knew already.

"På nyheterna diskuteras Anna Nicole, i modepressen diskuteras modellernas matvanor. Men här rasar ingen BMI-debatt, det lär knappast hända i New York närmsta tiden. Modellerna är smalare än någonsin. Jessica Stam och Freja ser ut som vandrande pinnar i verkligheten, till och med jag - som anser mig vara rätt härdad - hajar till när de stolpar förbi. Och trots gigantiska hälsosamma bufféer backstage (och mini cupcakes, såklart!), så äter modellerna ingenting. Maten står orörd, baren är desto mer populär. Det osar champagne kring visningarna. I New York post vittnar städare om kräklukten de måste stå ut med på backstage-toaletterna. Morgon och kväll. En anonym pr-kvinna berättar att hennes kunder numera skiter i att beställa mat, eftersom ingen äter. "Champagne, energy drinks och cigarettes is what they want". Själv ska jag snart slänga i mig en sista Starbucks-kaffe, sedan ska jag unna mig manikyr på flygplatsens mini-spa. Genial idé, tänk om det fanns på Arlanda? Inte för att jag ever har tjugo minuter över på Arlanda, men ändå... "

cireta härifrån.

någon som blev förvånad över innehållet i texten?
nej, inte särskilt va.

1 kommentar:

Anonym sa...

baaah.... vill oxå va på modevecka i new york! :(