onsdag, februari 07, 2007

dettaäringenmodeblogg.

jag tror att jag ganska mycket har insett att detta inte är en modeblogg.

modebloggare förväntas väl veta, eller åtmisntonde smått hålla koll på vad som är hett, eller åtminstonde kommer att bli hett kommande säsongen. och förhoppningsvis bry sig. där har vi error 1. jag har ingen aning och bryr mig inte alls om vad som är hett till sommaren. förutom wayfarers och klänningar. och kanske höga midjor. eller har det redan varit? my point is. att ja, jag är fashionintresserad. jag intresserar mig för former, färger och olika sätt att kombinera de. och jag älskar att bränna pengar på klänningar och krimskrams. och det slutar med att jag har femtioelva klänningar i ungefär samma modell. och jag älskar de.men jag hatar mode. mode har inget som helst att göra med det hela. tydligen ska silver vara hett, eller börjar bli, det läste jag hos lina, men det betyder inte att massa silverplagg kommer att finnas i min garderob. dock är det väl kanske lite kul att affärerna då tar in typ silvertajts. det kan ju vara kul ... om man går på maskerad eller nått.

my point is - detta är ingen modeblogg.
men den kan vara en smula överdrivet inriktad på fashionabla ting.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rena modebloggar är ointressanta, det är roligare att läsa om människors syn på sin egen stil och hur de tänker igenom den! Att få reda på vad som är trendigt kan man göra på style.com, liksom.
Tycker om att du blandar med vardagsbetraktelser och har många bilder.

stasia sa...

anonym; ja, du har alldeles rätt. 100% modeblogg känns ganska ointressant, när det redan finns 1765783109364 olika modesidor. men personliga bloggar är alltid intressanta, eftersom alla är olika. yey. sen att man har med en släng av fashion gör ju inte saken värre. så tack!

masha sa...

trender är sjukt uttråkande. personlig stil, kritiskt tänkande och förmågan att inte bara följa med strömmen är däremot en ständig vinnare.

när någon, för femtielfte gången, säger: metallic/silver/WHATEVER är såå inne till våren vill jag typ dra täcket över huvudet och sova resten av året. tänk lite själva, människor!

stasia sa...

mascha; jag som nyss skrev om ett, eller nej, till och med 2 par silver/gold/metallic skor. haha well, i get your point.