fredag, februari 02, 2007

black.

jag har målat mina naglar svarta. det är första gången på säkert 4 år. högstadiet i think. när jag skulle leka avril.lavigne.jag.skiter.i.allt. ja, jag har haft en sådan period. finns det egentligen någon som inte har? det är ju fan därför man går på högstadiet för att göra massa skitdumma saker som man sedan antagligen kan

1. glömma bort
2. skämmas för
3. skratta åt

jag gör inget av det. jag bara lägger fram faktan.

hur som helst jag har adlrig fattat grejen med att det är inne med att måla sina naglar i en viss färg? whazup liksom? jag började måla mina naglar röda när jag började klä mig i helsvart. som en kontrast. och jag har hållit fast vid mitt kära röda mavala i över ett år. jag målar inte mina naglar för att matcha kläder eller outfit. jag har alltid röda naglar, för att jag alltid har röda naglar. till och med när jag klär mig i någon färg som inte matchar det röda. utan istället skär sig very bad. jag har ändå mitt röda nagellack.

men nu har jag i alla fall svart. så imorgon tänkte jag klä mig i färg. typ grått. det är inte svart, men gladare än svart. wow. jag är så påhittig. fastnar aldrig ni i färger? tänker ni adlrig att "jag har redan femtioelva svarta klänningar, men so what, jag köper den här också" vem har sagt att man behöver variation? jag säger bär det du gillar. svart är fasiken en klassiker. och det kan aldrig blir fel.

jag vet inte riktigt vad som var tänkt som poäng med det här ganska meningslösa inlägget. men jag låter det enda stå kvar. eftersom jag inte har skrivit något annat idag. nu vet ni i alla fall att mina naglar är svarta. och imorgon ska jag ta dansklass igen. jag är så happy. på lördag hoppas jag på att få åka skridskor. och på söndag ska jag och love äntligen glögga. glögg!

föresten så är jag helt såld på att lära mig photoshop. men jag är så bad på det att jag snart börjar gråta. det är ju fan skitsvårt! och så har jag också bestämt mig för att utveckla mitt kreativa fotosinne. föresten så har jag hittat en ny kamera som kanske får bli min nästa. canon digital ixus 65. 3.0 " bildskärm. jag som tycker att min 2,7" är fin. tänk er då 3.0" yayaya. och så gillar jag tanken med att den är silver framtill och svart baktill. eller egentligen vill jag ha en helsvart kamera. men fucking marknad har bestämt sig för att inte tillverka några snygga, smarta, svarta kameror. nej, skit i det då. well. den här kostar ungefär samma som casio kameran som jag har haft in mind. så ingen större skilnad. så efter att agnes har varit här ska jag börja spara till en ny kamera. jag är trött på min fuktfläck mitt på skärmen. verkligen mitt på. den börjar rosta tror jag. eller kanske mögla? det börjar i alla fall bli lite brunprickigt. yaki.

imorgon jobbar jag klockan 7. jag ska skjutsa barnen till skolan. eller nej, jag skulle ha skjutsat de. men imorgon kan det tydligen komma lite snö, och kanske bli halt. så mina parents vill inte att jag kör då. utan de ska istället åka hela vägen hem från NYC. för att sjutsa sina barn till skolan själva. vilket innebär att barnen kommer att komma 1 timme för sent till skolan. eftersom föräldrarna första måste gå på någon himla omskärelse-party. party liksom (?) då tänker jag, ja, men visst. för att det är halt kanske det är lika bra att vi alla stannar upp med våra liv. för nu är det ju livsfarligt att gå ut! well. i don't fucking care.

nu måste jag sova. eftersom jag ska upp om fem och en halv timme.
det här inlägget blev verkligen jäkligt otroligt meningslöst.
ni som har kommit så här långt. congrats. men ni läste det alldeles i onödan. det finns ingen slutkläm. bara en jäkla massa stavfel som jag inte orkar bry mig om. och som jag inte tänker be om ursäkt för. jag är trött och irriterad.

Inga kommentarer: