torsdag, februari 22, 2007

NY shopping.


hej. hej. hemskt mycket hej från new york. senaste dagarna här har varit bussy & crazy. alldeles för mycket att göra och alldeles för lite tid att göra det på. vi har mest hängt och chillat på manhattan och förutom alla cash vi har bränt på taxi & mat (och det har vi verkligen bränt på) så har vi också lyckats få några dollar över för lite shopping. här bjuds det på en kort resume för er nyfikna.



ok. första gången jag såg den här klänningen på sandra blev jag alldeles kär. och igår inne på h&m så hängde den bara där. i rätt storlek och allt. den skrek efter mig. och var alldeles alldeles under. smalrandig, med krås och stor rosett och i en alldeles underbar modell. jag är ungefär världens lyckligaste människa. och detta är defenitivt veckans bästa, allra bästa köp.



clutch/plånbok. 2 in 1. från forever21. otroligt praktisk för att inte tala om snygg.
apple shampoo/bubble bath/shower gel & apple sugar body scrub, från philosophy. doften är sjukt inponerande.
ocean salt, ansiktsskrubb från lush.



idag under & efter sex and the city touren blev det fler fashionabelt nödvändia köp. för sammanlagda ynkliga 16 $. fint.
glasses, h&m. spegel & snyggaste pennan, i form av ett läppstift, marc by marc jacobs.



agnes har haft mer shoppinglycka än jag under veckan. hon har också haft en större budget och varit allmänt första.gången.i.new.york. hög. hon har dock nu packat ner det mesta, men jag plockade ihop en liten hög med stuff som fanns i närheten. mest bara för att. hennes bästa fynd. en vintage christian dior kjol/klänning från 70-talet ligger nu säkert i hennes resväska. och satan vad fin den är. men här kommer i alla fall det som ännu inte har packats ner.



svarta tygskor, payless shoesource. telefonlur, att koppla till mobilen (bl.a. för att undvika strålning men mest för att det var så kul) från urban. vita glasses, H&M, röda glasses, vintage. shorts med hög midja, nån store i soho. senapsgul plånbok/clutch (samma som jag, vi blev kära) & armband, forever21. sedan har hon i sin resväska snygga, mörka, skinny jeans. kofta & klänning, H&M. shampoo/showergel/bubblebath i smak banan & margaritha, två olika alltså, philosophy + likadan lipstickpenna från marc. well antagligen fler saker som vi inte kan komma på just nu.

med andra ord - vi har bränt sjukt med cash. mest på taxi & mat dock.


puss stacy & agnes.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den klänningen är såå fin!

Elin sa...

sjukt snygg penna! Undrar föresten om du kan hjälpa mig med min layout/design på bloggen? hur får man inläggsöverskriften (ehh?) att..vara som din? plx

Elin Dahlman sa...

åh, raraste pennan!

Anonym sa...

woho grattis!

stasia sa...

mimo; i know! loveit!

elinlovisa; ja, den är lovely! och angående designen. jag skulle gärna hjälpa dig. men jag kan absolut inget om design. det var en kompis som fixade hela blggdesignen. sorry

elin dahlman; mh! :)

sandra; tack tack :D