måndag, februari 26, 2007

sex and the city tour.



ok. nu gör jag ett andra försök att skriva om sex and the city touren som jag & agnes var på förra veckan. dock är jag fortfarande smått irriterad över att mitt förra försök misslyckades grymt. eftersom blogger är fuckedup. så detta blir inte lika fint och långt. inga långa textrader och målande beskrivningar. mest ett smakprov. anyway enjoy.



the pleasure chest. goodiebutiken där carrie & co shoppar mr. rabbit. några från gruppen var inte sena med att haka på.



lekplatsen där miranda möter steve & debbie och snubblar över barnvagnen. ni vet.



magnolia bakery - där miranda & carrie äter yammi cupcakes.



och självklart åt vi också. och de var galet goda. för att inte tala om magiskt fina. och en överbelyst bild blev det.



sedan vi gick en sväng på carries gata. vilken inte alls befann sig uptown, som man i serien tror. pst.



vi provsatt hennes trappa. den var blöt och kall. men det var magiskt still.



then of course, inget sex and the city utan cosmopolitans & dessa var de godaste jag någonsin druckit.



baren där cosmona serverades heter onieal's, från serien dock mer känd som scout. är ni med?



alla fina cosmopolitans på rad.

jag avslutar med att säga att touren rekomenderas hjärtligt. mer information och biljettköp finns här. och här finns en recension med bilder, för er som inte planerar att komma till NY men ändå är nyfikna.

puss stacy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh vad roligt! Jag skryter med att jag har varit utanför Plaza där Carrie bor i Paris ^^

Anonym sa...

Vad häftigt! Det där vill jag också göra :D, jag som älskar satc.