tisdag, februari 06, 2007

crazyrumors & hypadjäklaimport

ok, crazy rumors måste absolut ha de sötaste lip balmsen of the year.
just look - they now have collection boxes, for those who can't decide. for people like me.



tea lover's collection; plum apricot, orange bergamot, apple spice, peppermint lemongrass, ginger peach & spiced chai.



coffee lovers's collection; amaretto, coffee bean, french vanilla, hazelnut, mocha, irish cream.

yammi yammi. jag vill ju bara äta upp de. och tur för mig som kan inhandla dessa söta collection förpackningar för rimliga priser. 22$ (154 kr) för ett collectionset eller 4$ (28 kr) styck. i sverige får man minsan punga ut 69 kr/st eller 299 kr/collectionset. det är helt galet! och det går vi på, medan vi sitter hemma och klickar hem produkter från eleven.se och förväntar oss underverk av lipbalms som kostar skjortan. men som egentligen inte är några märkvärdiga alls. utan bara hypad import. och då, när jag inser detta, och tycker synd om alla er där hemma som blir ruinerade, så blir jag lycklig över att vara här. och inte bli ruinerad på att handla lip balms. eftersom jag älskar lip balms och verkligen skulle bli ruinerad.

missförstå mig rätt. det handlar inte bara om lipbalms. det handlar om ungefär allt som säljs på eleven.se och andra liknande webbshoppar, och om mina agressioner om att ha blivid blåst på pengar och ha betalat jäkligt onödiga summor för inte alls så kvalitetsrika produkter som de borde ha varit med tanke på vad de har kostat. hypad import kan vara sött förpackad, och lukta gott. men det är fortfarande hypad import som fattiga hypesugna studenter blir ruinerade på. 70 fucking kronor för ett lipsyl liksom! hallå sverige, vakna! köp er ett labello, det är kanske inte lika sött, men minst lika jäkla bra. om inte bättre.

men för mig som får ett sött lipsyl för 28 kronor gäller ju annat.
så ja, detta är en anledning till att bli bitter över. jag kan lida mer er.

7 kommentarer:

Anonym sa...

vad mysigt! hur kommer det sig att du är bosatt i NY? helt underbar stad, kom hem för någon vecka sedan och vill tillbaka redan.
Circa Now ligger på 238 East Sixth Street och har alltid fullt hus. Det är en halvstor butik. Amaracord ligger i East Village på 84 East 7th street. Massvis med Dior, Gucci, Prada vintage och Amarcord har satsat på Europamodet. Marmalade ligger nära Houston Street på 171 Ludlow Street.

Lycka till!

Unknown sa...

Det här kommer ju att låta helt galet, men det är värt ett försök. Först vill jag säga att jag följer din blogg dagligen och delar dina tanlar om dans, kläder och Pete(inte många som hejar på killen these days).
Hur som helst är jag på jakt efter ett Marc Jacobs golden pear(klockhalbandet du vet?)Det är ju helt omöjligt att få tag på det i Sverige men finns på Nordstroms som bara shippar till USA. Finns det någon chans att du skulle kunna vidarebefordra paketet till mig om jag för över pengar till dig?Förstår verkligen om det känns för omständigt, men det är desparationen som talar.

Kramar från Sofie

stasia sa...

sofie; tack för bloggberömmet. och angående mj, maila mig på stasia_87@hotmail.com så kan vi ta det där!

stasia sa...

johanna; jag jobbar som au pair här så jag bosatt här i ett år, eller kanske ett och ett halvt om jag inte tröttnar :)

tack snälla du för adresserna! ska lägga till de på min must-visit lista!

vad gjorde du i NY. enyoed yourself?

Anonym sa...

Jag har aldrig smakat den där glassen och vet inte om den finns att få tag på hos mig. Bor lite offside ;) Men den ska tydligen finnas åp lite affärer i Sthlm, får se om jag smakar den sen då :)

stasia sa...

wysteriia; ja, när du får chansen måste du absolut smaka! de är to die for.

Anonym sa...

För en som är insatt i importkostnader så måste jag tyvärr meddela att de webshoppar som säljer CR inte tjänar mkt så ceraten. Varje kartong kostar tusentals kronor att importera och förtjänsten blir låg. Jag vet att importören av CR sagt att det skulle vara billigare att resa till USA och packa väskan full med cerat, man kanske skulle erbjuda sig att offra sig på en USA-resa?! ;-)