torsdag, februari 08, 2007

resume.

eller kan man säga resume om något som ännu inte har inträffat? skitsamma, hur som helst;

detta kommer att bli en lång vecka.
på fredag ska jag jobba till 22 istället för att ta dansklass och vara ledig. på lördag ska jag också jobba. extra.

1. för att tjäna lite extra cash.
2. om jag jobbar kan jag inte slösa cash, vilket gör att jag sparar.
3. anna jobbar också, så jag skulle ändå inte ha någon att hänga med.
4. för att jag helt enkelt behöver cash som jag kan bränna om cirka två veckor. på exempelvis; skor.

sedan fyller en av ungarna år. han som jag inte direkt ... eh ... gillar. nej förlåt, så får man inte säga. han som vi inte riktigt hittar ett gemensamt språk med ... men det är för att han är en bortskämde snorune på 7 bast! i alla fall så fyller han år. och jag måste köpa present till honom, vilket jag inte är så där jättehej på. eftersom denna vecka är min sista chans att spara inför agnes. plus att jag jobbar extra. och mina extra pengar kommer att gå åt på honom. och på söndag kan jag ändå inte gå på hans (klätter) kalas och äta upp hans (fancy) glasstårta, med basketspelare på. bortskämd jäkla unge. istället ska jag åka till love och dricka glögg. fast jag blev bjuden på kalaset. men jag vill inte gå på hans kalas. någon dag ska man väl få slippa honom. och han fyller ändå inte år först på onsdga egentligen. och jag tänker inte ge honom extra uppmärksamhet 2 dagar. han är redan bortskämd, som jag kanske redan nämnde. jag hoppas på att det kanske blir lite tårta över. och att jag hittar den i frysen när jag kommer hem. ja.

med andra ord så är inte denna vecka mycket att hänga i granen. bara massa jobb. och pengarsparande.

och så kan jag avsluta detta inlägg med att säga att jag har enorm shoppingabstinens. nu snackar vi alltså kassar på kassar. 365983721 klänningar, skor, krimskrams & allt annat nödvändigt. jag tror att detta plötsliga abstinens kan bero på att jag tidigare idag satte samman en vintage shoppingguide i ny, som jag och agnes ska plöja igenom. ja, det måste ha varit därför.

håll ut stasia, bara 10 dagar kvar. håll ut.

puss stacy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
den där vintage shopping guiden du gjort till er båda hade varit kul och få ta del av!! :)

stasia sa...

victoria; alltså guiden var en en sammanställning på typ alla adresser jag kunde komma över. från olika bloggar, magasin och internet. det är inget jag själv har skrivit. så det känns lite dumt att lägga ut den här. någon annans guider som jag bara tryckt ihop så att det blir lättare att ha en en översikt. men jag kan maila den till mig om det är så att du ändå är intresserad.

Anonym sa...

Hej hej
Ja, om du vill det så jätte gärna.

min adress är:
victoria_hestrin@hotmail.com

ha det så bra