onsdag, juli 19, 2006

ja, jag är besatt av listor. hjälp mig!


Namn: anastasia m.
Smeknamn: stasia.
Födelsedag: 26 september.

Bor: flyttade nyligen till västervik från norrköping (<3).
Ögonfärg: blågörna/blågrå/blå.

Hårfärg: en ljusare nyans av brunt.
Arbete: jag är inte student, för jag pluggar inte för tillfället. jag är inte arbetslös, för jag har ett sommarjobb med månadslön. jag ska börja på lunnevad - dans i höst. och ska iväg till usa som au pair i samma veva. så. jag har sommarlov kan man nog säga.

Favorit...

Färg: svart och vitt.
Plats: accessoarsbutiker & semesterhotell.
Drog: gills smycken som en drog? för jag är faktsikt beroende. och så kan jag inte heller sluta köpa tidningar. hjälp mig någon.

Sport: eftersom dans uförtiden kategoriseras som sport (?!) så är dans fan den bästa sporten i världen.
Årstid: sen vår. tidig höst.
Film: med en bra story.

Djur: jag är alergisk. men apor är söta.
Serie: l word, sex and the city & grey's anotomy.
Skor: jag är kär i klackskor. men har en låg smärtgräns. förstår ni mig?

Brukar du...

Titta på dig själv i spegeln: var försöker du komma?

Gnälla: ja. gärna.
Skrika: hm. nej. men jag pratar väldigt högt.
Sova: ooh ja. det är min favoritsysselsättning nr1.
Drömma mardrömmar: ja. innan uppkörningen var det ett helvete.

Försöka vara annorlunda: eh. nej. jag försöker inte vara något alls.
Klä dig i svart: självklart.
Hata folk: fördommar. ja.
Lita på folk: till 100%? ja. mig själv.

När...

Åt du senast: 1 timmen 20 minuter sedan.
Läste du en bok senast: nyss.

Var du på en konsert senast: hultsfred.
Köpte du något senast: igår. födelsedagspresent.

Klagade du senast: förut. för tina. på msn

Har du...

Tvångstankar: hm. inga alvarliga. nej.

Andra psykiska sjukdomar: nej. det räcker med att jag jobbar på psykavdelningen.
Färgat håret: jo. men länge sedan nu.

Brutit några ben: nej. i'm lucky.
Någon piercing: den där lilla pluppen i örat.
Någon tatuering: nej. inte än i alla fall.

Egen dator: oja.
Sagt "jag älskar dig" till någon idag: nej.

Varit kär: ja.
Blivit kär i någon du träffat genom nätet: nej.
Dumpat någon: hm. nej. det tror jag inte? nej.
Blivit dumpad: hm. beror på hur man ser på saken.
Varit otrogen: hm. beror på hur man ser på saken?


Hur...

Svarar du i telefonen: (j)a dä(t) ä(r)stasia
Ofta diskar du: så sällan jag kan helst. men på jobbet diskade jag idag.
Ofta städar du: för sällan. tyvärr.
Ofta träffar du din familj: nuförtiden varjedag.


Välj:

Katt eller hund: hund.

Vit eller svart: svart.
Varmt eller kallt: kallt.
Vatten eller land: land.
Musik eller tystnad: musik.
Bok eller film: bok.
Leva eller dö: leva.
Tjejer eller killar: killar är bra. men inte alltid. så bägge.


(den här listan hittade jag för länge sedan. minns inte var. sorry)

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan du inte lägga upp fler kort på dig! :)

stasia sa...

anonymous - fler dagens outfits menar du?