söndag, juli 02, 2006

cute Fafinettes

många bloggare har redan skrivit om dessa otroliga söta fafinettes. men självklart måste även jag publicera några bilder och skriva hur cute dessa färgglada dolls är.



när jag blir stor och jobbar på någon hipp tidning i NYC. och är jättejätterik. ska jag låta måla väggarna i ett rum med fafinette motiv. oh. fint det skulle vara. ungefär såhär. fast kanske över tre stycken väggar, i en sammanhängande bild. och i andra färgskalor. jag skulle vilja ha ett svart-vitt-grått vardagsrum. med fafinettes i de just de färgskalorna som ett stort tapet-kollage över väggarna och en röd soffa skulle jag ha. som en fin färgklick mitt i rummet. oh. hippt.



förutom söta bilderpapper gör ms Van, som denna illustratör från Frankrike väljer att kalla sig, även mycket grafitti målningar som är helt otroligt, väldigt snygga. look.

oh. vilken talang. så häftigt.
jag skulle inte ha någonting emot att gå förbi väggar som var prydda så fint. när man är på väg till skolan/jobbet någon tråkig, tidig morgon. det skulle verkligen pigga upp.
här, ta en titt på den officiella hemsidan.

ciao så länge.
/s

7 kommentarer:

Anonym sa...

De är så söta, de bilderna!

stasia sa...

emma - ja. visst är de. oh. i love them!

Anonym sa...

Åh vilka fina Fafi's do har postat!

stasia sa...

zoe - mm. visst är de underbara :)

Anonym sa...

så söta!:D

Anonym sa...

miss van är bättre

stasia sa...

amanda - miss van?