söndag, juni 25, 2006

smyckesjakt

idag har jag varit på smyckesjakt i vårt hus. i källaren. i alla lådor. i garderoberna. i alla skåp. i alla rum. till och med badrummet. och nu har jag funnit alla. ja. alla min smycken är tillbaka på plats efter min flytt från norrköping. de låg på alla möjliga konstiga ställen. några stycken hittade jag i ett köksskåp (?!) why liksom? men i alla fall, nu är min samling fullbordad. förutom jennie som har mina favoritclips. men de ska jag försöka få med mig nästa gång jag är i norrköping. jag saknar de.

jag har sett hos några bloggare att de visar upp sina skosamlingar, väsksamlingar & smyckessamlingar. jag hakar på det senare. om några dagar kommer mina käraste ägodelar att finnas här. titta in då. när jag hade uppradade på sängen idag insåg jag att det är en hel del. men mer ska det bli. man kan aldrig få för många örhängen. inte armband eller halsband heller för den delen.

har jag föresten nämnt att pete doherty är det största levande musikaliska geni?




dessa låtar borde alla höra :

the libertines - breck road lover
the libertines - what katie did
the libertines - music when the lights go out
pete doherty - i love you but you're green
the libertines - can't stand me now
the libertines - cyclops

enjoy!

/s

2 kommentarer:

Anonym sa...

what katie did är världens bästa låt.
just nu iallafall.

stasia sa...

ida - jaa. den är underbar. men just nu förlyssnar jag mig på music when the light go out. den versionen med bara pete. love it.