fredag, juni 09, 2006

sjung om studentens lyckliga dar ...

nu har det hänt
12 år av skolgång är avklarad
och här står jag
vi, i klassen diskuterade idag om man fortfarande kan säga att det är sommarlov, eller om vi från och med idag räknas som arbetslösa studenter?

torsdagen den 8 var fint
alla var så vackra och glada, och vi andades lycka hela dagen. vi drack mouserat vin och åt jordgubbar och vindruvor. sedan sjöng vi sånger och hade lyxkalas i matsalen. vi målade klassbanderoll, sjöng schlager och dansade på skolbänkarna. sedan sprang vi ner för trappan och sjöng studentsången och höll varandras händer medan alla applåderade, vissa av oss grät, men de flesta hann aldrig förstå vad som ens hände. hade vi just tagit studenten? sedan hade vi parad och åkte jaguar.



fredagen den 9, idag, var inte lika vackert. alla grät. massvis med gånger och sminket rann. vi sjöng grease låten i kyrkan och där började vi gråta igen när danstvåorna dansade. sedan hade vi parad upp till skolan där vi fortsatte att gråta, och sedan hade vi kramkalas där vi fullständigt bröt ihop. tårar, tårar, tårar! vi fick tillbaka våra brev, som vi skrev till oss själva första dagen i ettan, och då grät folk ännu mer. och sedan sade natta " ... i mitt brev, så skrev att den dagen då jag skulle ta studenten, skulle bli den lyckligaste dagen i mitt liv. men nu, att behöva skiljas från alla er är faneme den värsta jag någonsin gjort. jag älskar er " ... och då började alla gråta igen.

så är det att ta studenten
först är man lycklig
och sedan kommer tårarna

tack kära es3a för våra fina år tillsammans.
massa kärlek till er!



<3 stasia

Inga kommentarer: