torsdag, april 26, 2007

now i'm thinking maybe i was stoned, i felt my feet left off the ground and my heart was screamin' and my bones might need you closer.



idag har varit en fin dag, förutom morgonen som var irritationsobjekt nr 1.

anna och jag skulle fördriva lite tid genom shopping innan jag började kl 11. hon ringer mig kl 08.30 och säger att hon ska åka och handla, sedan ringer hon mig igen och då ska jag göra i ordning mig. jag bestämmer mig för att ligga kvar i sängen ett tag. kl 08.45 ringer telefonen igen. min hostmum. notera att hon befinner sig i samma hus. ana, can you please start working at 10 insted of 11? david is sick, so he is not going to school and i have an important xxx something something so you have to take him. notera, att detta är ingen fråga, utan ett mer finare sätt att säga att så här är det. jag blir sur, men svarar artigt javisst. det enda jag kan tänka på att det nu är 4 timmar för mycket jag kommer att få jobba över denna vecka. 49 timmar totalt. jag blir skitsur och bestämmer mig för att ligga kvar i sängen till 9.55 bara för att. tänker, när anna ringer snart så säger jag det till henne. somnar om. kl 09.40 ringer telefonen. ana, david went to school, so i don't need you at 10. men sug då, tänker jag. somnar om. ibland så får jag bara lust att gå fram och skaka om dessa folk. vad fan tänker de med? liksom, bara för att jag bor i ditt hus betyder det inte att du kan ringa mig när som helst och behöva mig lite då och då. det finns något som heter schema och så finns det något som heter fritid. men det sista verkar de glömma av. jävla people. liksom alla planer man har får man flytta på, för att man kan inte direkt säga att nej, jag ska åka och shoppa så jag kan tyvärr inte ta ddin sjuka unge. hej då. jäkla hundliv.

men för att återgå till den mer positiva delen. ungarna kommer hem vid 12. lunchen är klar. de äter. jag packar en bag och säger att nu går vi till parken innan de hinner finna något att gnälla över. sagt och gjort. vi är i parken redan kl 1. där möter vi anna som håller oss sällskap fram till 2,30. sedan vid 3 känner jag att jag är i behov av kaffe. starbucks ligger 5 minuter bort. säger, ungar, nu ska vi gå och äta glass. javisst. så då får ungarna varsin glass, de blir tysta ett tag och jag får avnjuta en yammi islatte.

hemma, tv, eftersom ungarna är helt utmattade efter att ha kutat omkring i parken och gått hela vägen hem. skönt.

pizza till middag.

bara en en av de äldsta kommer hem, eftersom den andra är på afterschoolsports = tyst i huset.
mat, göra läxor, tv i 30 min.

upp med ungarna i badet. läsa sagor, lägga de.

ner till mitt rum, andas, jag har klarat det igen.

packar bag. hör att ungarna är uppe och springer kl 8, jag lade de vid 7. skiter i det.åker till starbucks. får avnjuta en efterlängtad marlboro. känner mig lycklig. sedan fyller någon år och jag får frukttårta. lycklig som sagt.

sen att aaron var sne idag är en annan femma. har får stå sitt kast.

så det finns fina dagar även här.


puss stacy.

bild; ana & ana, regina spektor spelning, 28 mars.

1 kommentar:

Anonym sa...

kallar hon dig för ana? bra att du har det bra stasia, ibland iallafall. kram!