måndag, april 30, 2007

and you danced, oh what a dance. and he laughed, oh what a laugh.

min vinflaska låg kvar i hålet, i stenväggen vid starbucks. lycka alltså!
så nu ska den komma till användning på fredag istället.
då är det ta-adjö-party hos anneli, som åker hem snart, lucky bastard.
och på lördag vankas det utgång i city .... jajaja. men så var det det här med min lediga helg ...

för två veckor sa jag till min hostmum att; helgen 5-6 maj planerar vi att åka till boston. tror du att det funkar, eller kommer du att behöva mig den helgen? hon; nej, det funkar bra. mm. bra tänkte jag. men nu kommer jag hem och ser att saturday 8.45 - 10.45 pm ska jag jobba. men what the fuck! liksom vilka tider också. kvart i nio till kvart i elva. det är ju inte så att det är ganska opassande tider. för att inte tala om att hon har missat att hon har lovat mig en ledig helg. visserligen ska vi inte ens åka till boston längre, eftersom vi var för sena med biljettbokning. men tänk om vi skulle ha åkt. va va va? så jag vet inte vad som händer med min utgång på lördag. jag vet inte om jag vill säga något. det är ju egentligen bara 2 timmar. but still, det svider liksom. hon tänker säkert att ja, men du kan gå ut efter det. och javisst, visst kan jag det. men liksom att BÖRJA göra iordning sig vid 23 verkar lite sent. speciellt om jag ska hinna ta mig in till city. sugit. men snällt att hon tänker i alla fall. dah.

måste också att få nämna att jag jobbar 7 dagar i sträck. 1. söndag, 2. måndag, 3. tisdag, 4.onsdag, 5. torsdag, 6. fredag, 7. lördag. även om det bara är två timmar. vilket egentligen är förbjudet. för att man ska varje vecka ha minst 1,5 dagar ledigt. mm. va va va? men jag tänker nog vara tyst om det. och får tackat och ta emot att hon har varit väldigt generös denna vecka genom att bara låta mig jobba 41 timmar, istället för 45 som det annars brukar vara. alltså, hör ni egentligen vad säger? jag tänker vara tyst med att hon bryter mot reglerna, för att hon låter mig jobba ENDAST 41 timmar. helt jäkla sjukt. men well, så är det att vara au pair. man får tacka, le och ta emot.

jag är dock glad att mitt schema ser ut så här, (istället för så här, som det oftast gör)

söndag 4 - 10
måndag 11 - 7 (11 - 7)
tisdag 12 - 7 (11 - 7)
onsdag 11 - 7 (12 - 10)
torsdag 2 - 7 (11 - 7)
fredag 12 - 5 (12 - 7)
lördag 8.45 - 10.45 (någon tid på kvällen)

egentligen sa hon till mig tidigare idag att hon skulle behöva mig till 22 både imorgon och onsdag. men well, i guess she changed her mind. lucky me. eftersom jag var helt snepepp på att behöva sitta fast i huset två kvällar i rad. så i guess it's not that bad after all. så jag får väl bjuda på lördagen OM det inte snear min kväll allt för mycket. för det skulle ju suga hårt. så hoppas jag att nästa vecka blir en ledig helg. ja tack. om inte, så tänker jag inte hålla käften. vad fan, jag ska väl överleva här på något sätt.

men nu är jag pepp på att torsdag & fredag verkar fina. så jag ska leva på det ett tag.
happy valborg, eller vad man nu säger.

puss stacy.



bild; i lördags. hang out på starre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dendär sminkningen var jättebra på dig!