torsdag, april 05, 2007

'cause we are living in a material world and i am a material girl.

de senaste dagarna har jag haft en smärre must-find-a-cell-phone obsession. jag har googlat, undersökt, sökt & jämfört. jag har kommit fram till att jag redan har tröttnat på moto krzr, eftersom varenda människa här omkring springer omkring med en. det blir helt enkelt för mycket av det goda. jag har tröttnat på hela den här flip-up vågen som kom för några år sedan. men istället har jag kommit fram att är väldigt förtjust i slidephone modellen. efter att ha fått en hyfsad koll på vad marknaden just nu har att erbjuda står jag nu med mina två favoriter. och om de i pricip inte hade varit identiska hade det inte varit något att disskutera. men just nu så är det lite svårt. which one to choose liksom?

jag har inga större krav på den tekniska delen. bara den fungerar att ringa med och skicka sms/mms (och så självklart trippelband, för att den ska kunna fungera även i sverige) jag kan inte bry mig mindre om hur många megapixlar det är i kameran, eller hur stort utrymme mp3 spelaren har. don't care. allt jag begär är en sjukligt snygg design.

det fina med dessa telefoner är att de är väldigt enkla i sin design. inga överdrivet avrundade kanter, eller utformningar för att ligga bra i handen. inga krusseduller. less is more. bägge modellerna har en väldigt trevlig funktion där knapparna på utsidan slocknar vid inaktivitet och lämnar mobilframsidan helsvart, blank, snyggt värre. verkligen. och sedan är det också galet snygg med svart färg i menyerna, på samsungen. jag vet dock ej om LG'n har samma snygga menyer? någon som vet?

jag har verkligen inga plus och minus att basera mitt val på. jag är ett inbitet samsung-fan, men LGs chocolate har något särskilt som väcker min nyfikenhet. så i helgen ska jag leta mig till närmaste elektronikstore och gå dit och klämma på de fina mobilbebisarna. klämma, klämma. och deras överraskande låga pris, med tanke på att bägge mobilerna är riktigt hyfsade gör genomförandet av köpet mycket mer smidigt. inte som att köpa mobil i sverige och punga ut med 4500 kr. tack och hej liksom.

någon som har en åsikt?

puss stacy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har båda lika stor skärm? Annars skulle jag välja den som har störst, stora skärmar är underskattat.

stasia sa...

av bilderna att dömma så är skärmarna lika stora. :)

Anonym sa...

Tips! Kolla Samsung's nya U600 för en ännu mer slick design. =o)