tisdag, juli 10, 2007

welcome to 94 aberfoyle rd.
and my tiny, yellow room in the basement.


hej hej hej. igår städade jag mitt rum. det behövdes verkligen, eftersom det såg ut så här.
nu är det prydligt och fint. så därför tänkte jag passa på att bjuda på en liten rundtur i mitt rum, på högst 9 kvd.
jag tyckte att det gula ljuset var så fint, därför blev bilderna inte vidare skarpa. men fint gula i alla fall. enjoy.



titta, man kan se golvet. det kunde man inte förut. och så hängde jag smart upp några väskor på en galge, eftersom de bara ramlade ur garderoben hela tiden. och så hängde jag upp en kasse med sjalar, eftersom de också jämt föll ut. det är nödlösningar man får ta till, när man bor trångt. galgarna hänger föresten på en tv-hyll-stång. så jag äger faktiskt en tv också. häftigt. och på bild nr 1 skymtar ni även min minimala garderob, den med ett litet trähandtag. där är det också ordning nu. med den får ni se någon annan gång.



på byron i alla dessa små askar och lådor brukar det inte vara stökigt. det är nog en av de få platserna jag har ordning på. mina smycken och annat smått måste ha det fint. annars får jag ont i hjärtat. och för er som är intresserade av vad jag läser. eller i alla fall försöker läsa, när jag får tid. there you have it, om ni lyckas att urskilja några bokstäver.



den lilla grisen fick jag av sanna, som fick den i sin happy meal, samma kväll som vi gick på misshapes första gången. och sedan har vi mitt lilla rullbord. som jag fick bära ner från tredje våningen efter att ha insett att jag måste ha något mer att ställa mina saker på än bara byrån och nattduskbordet. det var tungt. och jag fick blåmärken på knäna medan jag bar. men nu står den här och bär upp mina heliga magazin och mina ipod speakers. föresten, så rensade jag mina tidningar här om dagen och slängde ut alla amerikanska elle och vogue. vilka skittidningar. står verkligen inget intressant där. förstår inte att jag kunde lägga ut 85 kronor på de i sverige.



den lilla spegeln i silverramen köpte jag i philadelphia, i en 99 cent store. ramen är så fin. love 99 cent stores. och så har vi även photos-väggen a la norrköpings studentrum. ja, ni som har varit hos mig i norrköping. känner ni igen det? mysigt. så saknar jag alla lite mindre. och så har vi även den obligatoriska skålen med små burkan, tuber och lipbalms. alltså jag har ju en hemsk förkärlek för sådant. i can't help it. och ser ni rosebud burken? jag måste bekänna något; den är stulen från sephora. men det var inte mitt fel, jag lovar. det var deras fel. så egentligen stal jag den inte. jag betala bara aldrig. men jag berättar den historien en annan gång.

så nu vet ni. så här ser det ut. här bor jag. ganska mysigt faktiskt. i like it.

föresten, att städa sitt rum är ungefär som att fyndshoppa.
medan jag städade fyndade jag;

- 2 paket cigg. nästan fulla & 3 tänadere.
- minst 7 paket tuggummi. en i varje väska.
- 3 burt bee's lipbalms + 2 lippgloss, i diverse väskor.
- 3 armand, i diverse väskor
- 1 klänning, under sängen
- senaste numret av nylon, bakom sängen.
- 1 ipod, i en väska
- hemnyckeln, i en väska.

mina väskor är rena skattkammare.
puss stacypacy.

Inga kommentarer: