onsdag, juli 11, 2007

one day we will become silhouettes. it is just a matter of time.

jag har nyss varit och sett på harry barry. ja, på premiärdagen, utan kö. ibland är livet mycket fint. ja. hur som helst, filmen var bra. men som vi alla redan har kunnat gissa, så är boken mycket bättre. of course. skulle jag inte ha läst boken skulle jag nog inte riktigt ha hängt med, eller i alla fall haft tusen frågor efter filmens slut. vilken tur för mig att jag är en mycket påläst ung dam. så nu är jag inne på min andra vända av 6'e boken, för att refresha minnet inför 7'an som kommer att landa i min brevlåda om 12 dagar. eller ja, den kommer att landa där om jag gör slag i saken och förbeställer den. vilket jag nog ska göra ganska snart. kanske ikväll. säg vad man vill om harry barry, men jag har varit fast enda sedan min svensklärare i sjuan lånade mig första boken. och jag sträckläste den hela fredagen efter att ha kommit hem från skolan. so that's my story om harrybarry. what's yours? föresten, så hade jag föreställt mig luna lovegood som ett riktigt wierdo men tjejen är ju helt smashing. släng dig i väggen hermione.

i helgen blir det som sagt niagara falls. ja ja ja! men nu verkar det också som att det blir en fullspäckad fredag. party hit och party dit. och party säger man inte nej till. inte ens om man måste sätta sig på en buss kl 08 på morgonen efter, och förbli där i 9 timmar. så party it is. free bar & free birthday party. don't you just love NY? i know i do.

puss stacypacy.

Inga kommentarer: