måndag, juli 23, 2007

stacy <3 h&m on 34th street between 6th and 5th avenue.

i lördags var jag på h&m, för försat gången på, på jag vet inte hur länge. kanske 2 månader? kanske 3?
anyway. när jag kom in där trode jag att skulle svimma.
överallt såg jag pretty pretty klänningar som jag blev kär i på störten.
jag kunde inte röra mig, för jag visste inte åt vilket håll jag skulle springa först. vad jag skulle ta i först.
jag bara stod där och gapade.
allvarligt talat, jag har aldrig i mtt liv sett h&m så snyggt. aldrig aldrig aldrig.
jag ville köpa vartenda plagg. i alla fall varenda klänning. och sortimentet bestod av säkert 75% klänningar.
verkligen så stacy. jag bara dog av att se på allt.
dock hade jag bara ungefär cirka 80 dollar som jag kunde göra av med, annars skulle jag inte kunna ta mig hem.
så efter att ha provat säkert 18 klänningar blev det 2 st plagg som fick följa med mig hem.
en svart, egentligen lång tunn kofta, men den är så lång att den liksom blir en klänning. med snörning nertill så en liten balonkänsla framhävs. och en svart lång tee/teeklänning med några paljettaplikationer uptill. cute. jag ville mest av allt egentligen köpa en paljettklänning. eftersom jag är galen i paljetter, men något var fel med paljettklänningarna på h&m. de fanns i silver, guld och brons. och det fanns säkert 10 av varje kvar. och alla var i storlek 38. liksom, visst är det strange? 38 är ju en väldigt easy going storlek. knappast att det finns endast 38or kvar och ingen annan storlek. så det blev ingen paljettklänning. vilket gjorde mig väldigt ledsen. men de plaggen jag fick med mig är mina bästa köp på länge. länge lever h&m!

och så var vi också på beacon's closet i williamsburg. där provade jag också massa söta klänningar, men inget passade. istället hittade jag en skitsnygg läderbag som ser ut att kan ha tillhört min morfar, ungefär. jag skulle säga en blandning mellan gammaldags läderportfölj och en mulbarry bayswater. mest åt mulbarry hållet. riktigt snyggt sliten, ett riktigt kap! så i lördags var jag jäkligt happy för fina shoppingfynd. första shopping efter långt uppehåll är alltid lite extra najs. och nu är jag fattig igen. men jag förtjänade verkligen det. efter den veckan, och allt det jobbet förtjänade jag fan en jäkla chanel bag om inte mer än så.

nu ska jag läsa vidare i harrybarry sexan. märker nu att jag hade glömt bort ungeför allting. så det lönar sig att läsa om den. och nej, jag vill inte veta vet som dör i sjuan !!! sluta. jag slår er om ni berättar det för mig!

puss stacypacy.

ps. på lördagen åker vi till niagara. det är bokat och klart nu.
och så var man 115 USD fattigare igen. liksom, hur ska jag möjligtvist kunna spara pengar så här?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nastik!
Vi har lest detta, hoppas att du kept fina grejer po din shoping- runda. Lycka till po resan till Niagara fall.Ramla inte i vattnet!!!! Vi behever dig!!!
pussooch kram Mamma och Anders

Anonym sa...

okej 1. va fan har hänt med din sida, helt cepe ju!
2. sluta jag vill också shoppa loss.