lördag, juli 07, 2007

and we don't care about the young folks
talkin' bout the young style.
but i love marc.



min dag började helt galet. jag försov mig, gick vilse i harlem och virade sedan bort mig i subwayen innan jag slutligen kom fram till mitt extra babysittar jobb på 82nd west end, 90 minuter försenad. bra jobbat. men det blev bättre. och 7 timmar senare var jag 80 $ rikare och hade lyckats ta mig ner till bleecker street utan att vira bort mig igen. som vi alla säkert vet så ligger självaste marc jacobs & marc by marc jacobs store där. så där slösade jag lite cash på billiga marc prylar. sådant får mig att bli glad. jag fyllde på mitt pennförråd, och köpte fin plånbok & hårspänne. jag ville köpa tees också. men jag hade så svårt att välja, så jag köpte ingen. då kände jag mig vuxen och ansvarsfull. men samtidigt kände jag mig så där lite NY ensam så jag gick till magnolia bakery, intill marc, och tröstade min NY ensamhet med cupcakes i sann SATC anda. ja. då blev jag mycket gladare. beacon's closet var också planerat för idag, men dit hann jag ej.

puss stacy.

ps. föresten det enda jag inte gillar med marc storsen är att alla som jobbar där är så jäkla uppsnoffsade. hej jag jobbar på marc jacobs och jag är cool. visst är du det, men jag gillar dig inte för det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fin plånbok, jag är helt fast i Marc Jacobs prylar. Mm, det finns inget bättre än cupcakes från Magnolia Bakery, man kan inget annat än att bli på gott humör! Vart i New York bor du?

Anonym sa...

ruskigt fin plånbok/handväska! ///Agnes

stasia sa...

anonym; i know know. true. jag bor i wetschester. 30 min med tåg norr om manhattan. bor du också i NY?

agnes; i know right! =)

Anonym sa...

va de som jobbar pa marc-storen ar ju assota. jag ar kar i hela bunten och vill ha de i en lada under sangen.

stasia sa...

sandy; söta är de. men man kan lukta sig till deras uppsnoffsighet. liksom, jag jobbar på marc jacobs och det gör inte du. typ. men visst, skitsnygga e de.