söndag, juni 10, 2007

olycklig, otursdrabbad au pair söker resesällskap!

idag fick jag mycket goda nyheter;

semester från 19 augusti till 3 september.

vilket gör mig helt ofattbart lycklig. eftersom det innebär att min hostmum ger mig en veckas mer extra betald semester än vad jag egentligen har rätt till här, i au pair programmet. egentligen har man bara rätt till 2 veckors batald semester under hela året. visst kan man också få mer, om man har haft turen att komma i en bra familj, jag trode bara inte att jag hade sådan tur. plus att jag också får 4 dagar ledigt nästa vecka. för att de ska resa iväg. alltså am i happy or am i happy? dock så finns det ett litet problem;

jag har ingen att ta semester med!

utan jag har istället oturen helt på min sida. och det visar sig att varenda liten kotte jag känner (läs; någon som jag känner tillräkligt bra och i vars sällskap jag trivs tillräkligt för att kunna tänka mig att semestra ihop med) har semester exakt veckan, eller veckorna innan mig. verkligen exakt exakt. så jäkla otippat liksom. kan man ha större otur?

min plan är california kusten, långt stopp i LA eller kanske miami. men icke va.
jag har till och med hittat hyfsat billiga flyg till LA!
exakt i denn sekund finns det roundtrip till LA för 340 dollar !!! ink. taxes and everything !!! helt ok !!!
men jag känner att denna billiga chans kommer att bli mindre billig ju längre jag väntar.
så nu till poängen med detta inlägg;

resekompis söks!

det kan vara ett plus i kanten om vi kanske känner varandra från innan.
men så länge du inte är;

1. junkie,
2. killer eller
3. äcklig pedofil

så är jag öppen för förslag.

så vill nån åka till California/LA mellan 20 augusti och 3 september?

pussstacypacy

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Nastik!
Om du inte hittar någon passade resekompis, kan jag ställa upp på din resa till Kalifornien eller Maiami. Det kan vara kul! Du och jag... vad tycker du om det!?