torsdag, juni 21, 2007

fevrale dostat chernil i plakat, pisat o fevrale navsnryd, poka grohochushaya slyakot, vesnoyu charnoyu gorit fevrale.

ibland förstår jag verkligen inte hur människor tänker. tänker med deras små hjärnor på högvarv, utan att komma någonstans. eller kanske, så tänker de inte alls. ja, så är det nog. de tänker inte alls. och jag bara stör mig något så otroligt. man kan inte både äta kakan och ha den kvar. och man kan inte spendera livet med att försöka få allt och alla att gilla en, för att det kommer inte att hända. man kan inte vara alla till lags. och man kan inte bete sig på ett visst sätt med folk, och ge de falska signaler, för att man inte vill bli ovän, eller få de att gilla en mindre. liksom, hur kan man ens komma till den punkten i livet då man faktikst försöker klura ut hur man kan få allt allt allt, utan onödig svartsjuka? behöver jag ens nämna att man kan inte få allt? och de flesta av oss liksom lär sig att accepterar det. men vissa, de försöker och försöker. och bara sjunker lägre och lägre i våra ögon, mina ögon.

ja ibland undrar jag.

förundras jag.
av hur fel man kan ha om människor.
men det är ju inte min sak att säga. egentligen.

och här är en låt dagen till ära.

puss stacy.

Inga kommentarer: