måndag, augusti 13, 2007

jävlahelvetesbajscanon.

jag hatar canon.

för snart en månad sedan skickade jag in min väldigt nyköpta kamera på lagning då någon konstig fläck dök upp på min väldigt nyköpta kameras dispaly. bara en sådan sak är ju ganska illa. att en månad efter att man har lagt ut massvis med cash på en ny kamera så får man skicka in den på lagning. hur som helst. den 24 july fick jag ett brev som sade att de nu började reparationen på min kamera och att jag borde ha den tillbaka hos mig inom 7 - 10 dagar. mm. bra tänkte jag. men sedan händer det inget mer. jag väntar, men ingen kamera kommer utanför min dörr. så förra veckan i onsdags ringde jag. då hade de inte ens börjat, för att de väntade på en reservdel (!!!) jag förklarade väldigt snällt men bestämt att jag att jag nästa vecka på fredag skulle iväg på semester utomlands (ja, jag överdrev lite) och att jag var tvungen att ha min kamera innan dess! ja, så de. ja. vi ska börja laga den imorgon och skicka den med express. mm, ok, tänkte jag. så idag, måndag, ringer jag igen. bara för att kolla, och vad får jag höra, jo, att de fortfarande väntar på en reservdel (!!!). då förklarade jag ännu gång för de, dock inte lika snällt denna gång, att jag åker iväg på fredag, och att jag behöver min fucking kamera, och att det är löjligt att det ska behöva ta en månad att få tillbaka sin kamera från reparationen. så det slutade med att jag skrek på de och bad de att skicka tillbaka min kamera till mig olagad (!!!) vilka jävla idioter. så all denna tid som jag har varit utan min kamera. i niagara falls och under min sista månad i new york är inte värt ett skit. jävla cepe kuk canon. gå och dö.

alltså, det är ju inte så att min kamera inet fungerar alls. den fungerar. men på skärmen är det en liten mörkare fläck. det ser ut som om objektivet skulle vara smutsigt, men det är det inte. så det är inte så att jag har en väldigt trasig kamera. men fortfarande. man kan ju inte ha en kamera med en fläck på skärmen två månader efter inköp. nej. det går inte. så jävla fittcanon får faktikst ta och laga min kamera jäkligt duktigt när jag kommer tillbaka från california och skicka den till mig i sverige, även om garantin endast gäller i usa. det är ju faktiskt inte mitt fel att de är okapabla jävla idioter hela bunten. punkt.

tata.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får göra nånting åt texten så det inte blir så ansträngande att försöka läsa den ;S