lördag, maj 13, 2006

iPod

... det är så att jag länge nu har velat ha en iPod nano (men istället valt att lägga pengar på annat) vilket har resulterat i att jag har velat ha den ännu mer. i alla fall, jag satt nyss och kollade lite priser på pricerunner och hittade dessa priser :

iPod nano, black, 4 gb, vikt 42 g, pris 2249 kr
Apple iPod black, 30 gb, vikt 136 g, pris 2745 kr

och så slog det mig att jag nog borde skita i nano. jag menar 30 gb minne, istället 4 gb, för knappt 500 kr skilnad. det är ju inte klokt. 30 gb, det är ett större minne än vad min dator har! och en ökning på 100 g känns då inte heller särskilt märkvärdig. det är ju inte kilon vi pratar här.

någon som har en Apple iPod 30 gb som har en komentar? rekomenderas? eller borde jag satsa på en nano trots allt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken du ska välja tycker jag beror helt på vad du ska använda den till! Nanon (som har ett flashminne)passar bättre om du även vill kunna använda den när du springer eller är allmänt hurtig då en "stor" ipod som har hårddiskminne inte riktigt tycker om så mkt skumpande...Och så är nanon riktigt snygg! (och liten o tunn..!)Nu är ju jag partisk då jag tycker att min är helt perfekt..men men =)

stasia sa...

jo. att nanon tar mindre plats har jag också tänkt på, men så känns det som att vanliga ipod inte är så mycket större. den kanske inte går ner i minsta byxfickan direkt, men det funkar ändå tycker jag. och vara ute och springa brukar inte jag vara med mp3. har den mest när jag förflyttar mig (går, åker buss, bil) ... så ja, tror det lutar mot en vanlig i alla fall. men är ändå avis på din nano :D