söndag, maj 07, 2006

ebbas basgarderob vs. min

jag hakar väl på, precis som alla andra
oh vad jag är mainstream

KLÄDER
- Två par jeans - Självklart
- En kashmirkofta – Nej, någon sådan har jag inte. Och klarar mig rätt bra utan
- Ett par svarta finbyxor – Nej, finbyxor är inte riktigt min grej
- Ett par svarta shorts – Ett par svarta har jag tyvärr inte, men jag har ett par som jag har funderat på att färga
- En vit skjorta – Agnes pappas stora vita skjorta, som jag fick låna till en dansuppvisning. och sedan fick behålla. Jag använder den inte, men jag har en
- En kavaj – Jo, jag har två till och med, men använder dem inte
- En svart kofta – Självklart. Svart är svart, alltid svart
- En kofta i en annan färg - Yes
- En jeanskjol – Nej, det tror jag faktiskt inte att jag har. Inte riktigt min grej heller
- Två svarta toppar – Observera att jag är en person vars favorit färg är svart, så ja, jag kan nog rota fram ett antal svarta toppar
- Två vita toppar – Jo, två kan jag nog komma upp i. Annars är jag inte så mycket för helvita saker
- Två svarta linnen – Jag har nästan bara svarta som jag använder hela tiden
- Tre vita linnen – Är inte linnen och toppar samma sak? För mig är det det. Det finns linnen och så finns det t-shirts. Vad är en topp?
- En trenchcoat – Ja, en supergammal som jag inte haft på mig på flera år, men jag har en.
- En vinterkappa – Yes, en svart
- En svart klänning – Jo, jag har flera

SKOR
- Ett par partysandaletter – Vad exakt är ett par partysandaletter, lite oklart
- Ett par svarta och/eller chokladbruna boots – Nej, är inte så mycket för boots
- Ett par ballerinor – Självklart, jag har fler än ett par
- Ett par partyskor – Hur definierar man ett par party skor, är det skor som man bara har på sig på party, eller vardagsskor som passar till party? Lite oklart, du ebba. Men ja, jag antar att jag har ett par partyskor
- Ett par söta gummistövlar – Nej, gummistövlar har jag inte haft sedan jag var liten
- Två par gympaskor – Jo, det finns

ACCESSOARER
- En mellanstor vardagsväska – Jag har flera, men vill ständigt ha nya
- Ett par mörka solglasögon – Jodå, jag har flera
- Ett par skinnhandskar – Uh, verkligen inte
- En pashminasjal – En vad?
- En weekendbag – Jo, inte världens snyggaste, men det finns
- En partyhandväska – Det är väldigt dåligt med det faktiskt
- En kuvertväska – Nej, men jag är ständigt på jakt efter den perfekta. Just nu är det en röd som gäller

Min basgarderob verkar inte vara någon större hitt. hah
Men jag har så jag klarar mig, vem behöver skinnhandskar och söta gummistövlar? Inte jag i alla fall. Jag vill hellre ha fler örhängen, ringar och nya väskor

Inga kommentarer: